هشدار دانشمندان فرانسوی: شمار مبتلایان برای جلوگیری از موج دوم شیوع کرونا کم است

هشدار دانشمندان فرانسوی: شمار مبتلایان برای جلوگیری از موج دوم شیوع کرونا کم است
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته دانشمندان انستیتو پاستور اگر رعایت همه محدودیت‌ها به طور همزمان در فرانسه متوقف شود امکان جلوگیری از موج دوم شیوع بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» با توجه به درصد پایین افراد مبتلا وجود نخواهد داشت.

آگهی

دانشمندان در انستیتو پاستور فرانسه هشدار می دهند که تا زمان پایان قرنطینه سراسری در این کشور احتمالا بدن تنها حدود شش درصد فرانسوی‌ها پادتن (آنتی بادی) ویروس جدید کرونا را تولید کرده است.

این رقم به این معنا است که شمار مبتلایان بسیار کمتر از میزانی است که می تواند «ایمنی گله ای» در میان جمعیت فرانسه ایجاد کند. قرنطینه سراسری در این کشور قرار است روز ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) پایان یابد اما فاصله گذاری اجتماعی همچنان ادامه خواهد یافت.

به گفته دانشمندان انستیتو پاستور اگر رعایت همه محدودیت ها به طور همزمان متوقف شود امکان جلوگیری از موج دوم شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» با توجه به درصد پایین افراد مبتلا وجود نخواهد داشت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP

تحقیقات نشان می دهد که اجرای قرنطینه سراسری از روز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) در فرانسه با وجود تبعات شدید اقتصادی در جلوگیری از گسترش شیوع نوع جدید ویروس کرونا موثر بوده است. براساس این پژوهش‌ها میزان انتقال این ویروس در فرانسه از زمان اجرای قرنطینه سراسری ۸۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرده است که برگزاری تجمعات بزرگ حتی پس از پایان قرنطینه و حداقل تا اواسط ماه ژوئیه (اواخر تیر) ممنوع خواهد بود. سالن‌های سینما و تئاتر نیز در این دوره تعطیل خواهند بود.

دولت ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه قرار است تا پایان ماه جاری میلادی جزئیات نحوه پایان قرنطینه در این کشور را اعلام کند. هنوز مشخص نیست که کدام بخش‌ها از اقتصاد فرانسه از روز ۱۱ مه اجازه خواهند داشت تا فعالیت خود را از سر بگیرند.

دولت فرانسه همچنین از افراد مسن و بیماران خواسته است تا به طور داوطلبانه پس از روز ۱۱ مه در قرنطینه بمانند. با این حال مقامات فرانسه از قرنطینه اجباری افراد مسن و بیماران پس از این روز صرف نظر کرده اند.

انستیتو پاستور فرانسه تخمین می زند که تا زمان پایان قرنطینه سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر (معادل ۵.۷ درصد جمعیت) به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند.

شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در فرانسه تاکنون جان نزدیک به ۲۲ هزار نفر را گرفته است. این در حالی است که شمار افرادی که تست کرونای آنها در این کشور مثبت اعلام شده بیش از ۱۵۸ هزار نفر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا در جهان؛ شمار جان‌باختگان کرونا در اروپا از ۱۲۰ هزار نفر گذشت

بنای «طاق پیروزی» شهر پاریس برای افزایش آگاهی‌ها درباره سرطان پستان «صورتی» شد

فرانسه از طرحی بلندپروازانه برای مقابله با روند «افول» پژوهش‌های پزشکی رونمایی کرد