ژاپن: امکان ندارد المپیک توکیو دوباره به تاخیر بیفتد

Olympics Tokyo Postponement Costs
Olympics Tokyo Postponement Costs Copyright Eugene Hoshiko/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسئولان ژاپنی می‌گویند بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ که به سال ۲۰۲۱ موکول شده، حتما در تاریخ مقرر برگزار می‌شود و یک‌بار دیگر به تاخیر نخواهد افتاد.

آگهی

یوشیرو موری، رئيس کمیته المپیک ۲۰۲۰ توکیو روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که به سال ۲۰۲۱ منتقل شده است، قطعا در همان سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد و امکان ندارد برای بار دوم به تعویق بیفنتد.

مسابقات المپیک ۲۰۲۰ پس از شیوع ویروس کرونا با وجود مخالفت‌های ابتدایی ژاپن با توافق بین‌المللی برای یک سال تاخیر افتاد و قرار شد این بازی‌ها به جای سال ۲۰۲۰ در سال ۲۰۲۱ برگزار شود.

این در حالیست که چشم‌انداز نامعین مبارزه با ویروس کرونا، گمانه‌هایی را در خصوص احتمال تعویق دوباره این بازی‌ها به سال ۲۰۲۲ طرح کرده است.

آقای آقای موری، می‌گوید غیر ممکن است بازی‌ها به بعد از سال ۲۰۲۱ موکول شود. نخست وزیر ژاپن بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ همچنین توضیح داد که پیشتر کمیته بین‌المللی المپیک درخواست تعویق دو ساله بازی‌ها را داده که با مخالفت شینزو آبه، نخست وزیر کنونی ژاپن رو به رو شده بود.

با اعلام کمیته بین‌المللی المپیک قرار است المپیک توکیو از ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۱ آغاز شود.

در اوایل هفته جاری، یک متخصص ژاپنی ضمن انتقاد از اقدامات دولت برای مبارزه با کووید-۱۹، نسبت به توانایی ژاپن برای میزبانی بازی‌های ۲۰۲۱ المپیک در توکیو ابراز بدبینی کرد.

کنتارو ایواتا، متخصص بیماری‌های باکتریایی در دانشگاه کوبه ژاپن، در یک کنفرانس مطبوعاتی که به صورت ویدویی برگزار می‌شد اظهار داشت: «من به شخصه بعید می‌دانم بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۱ برگزار شود چرا که اقدامات دولت در زمینه مبارزه با کرونا را ناکافی می‌دانم و به نظر هم نمی‌رسد با روند کنونی بتوان چشم‌انداز روشنی برای برگزاری بازی‌های المپیک در سال آینده متصور شد.»

برای اینکه بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ در توکیو ژاپن برگزار شود، باید مبارزه با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ نه تنها در ژاپن که در سایر نقاط جهان هم نقطه مطلوب و قابل کنترلی برسد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مدیر کمیته المپیک ژاپن به دلیل «اظهارات ضد زن» استعفا داد

عقب افتادن المپیک ۲۰۲۰ توکیو چقدر روی دست ژاپنی‌ها خرج می‌گذارد؟

برگزاری المپیک تابستانی توکیو یک سال به تعویق افتاد