وزیر اقتصاد فرانسه: دولت از شرکت های حاضر در بهشت‌های مالیاتی حمایت نمی کند

France Presidential Race
France Presidential Race Copyright Francois Mori/Copyright 2016 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright Francois Mori/Copyright 2016 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد دولت فرانسه در جریان بحران مالی کنونی از شرکت های فرانسوی حاضر در بهشت های مالیاتی حمایت نخواهدکرد.

آگهی

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه، روز پنج شنبه گفت دولت هیچ حمایتی از شرکت های فرانسوی حاضر در «گریزگاه‌های مالیاتی» نخواهدکرد.

وی همچنین به لغو گام به گام قرنطینه در یازده ماه مه اشاره کرد و گفت به جز رستوران و بار و کافه ها تمامی فروشگاه های کوچک و بزرگ از این تاریخ بازگشایی می شوند.

وزیر اقتصاد و دارائی فرانسه در سخنان خود تاکید کرد شرکت هایی که مقر و یا شعبه هایی از آنها در بهشت‌های مالیاتی قراردارند نمی توانند از کمک و حمایتهای دولت فرانسه برخوردار باشند.

به گفته برونو لومر «منطقی نیست شرکت هایی برای پرداخت مالیات به بهشت های مالیاتی فرارمی کنند امروز توسط دولتی، که بخشی بزرگ از بودجه اش مالیات شهروندان است، حمایت شوند.»

پیش از فرانسه دولت دانمارک هم اعلام کرده بود در پی وقوع بحران اقتصادی کنونی به علت شیوع ویروس کرونا به شرکت های دانمارکی کمک مالی خواهد کرد اما اگر این شرکت ها در بهشت های مالیاتی حضورداشته باشند از حمایت های دولتی هیچ بهره ای نخواهندبرد.

عدم حمایت مالی، در روزهای بحران اقتصادی، از شرکت هایی که فرار مالیاتی دارند می تواند بزودی در دستور کار اتحادیه اروپا نیزقراربگیرد. قراراست کمک های مالی تا سقف پانصد میلیارد یورو به کشورهای بحران زده از شیوع ویروس کرونا صورت گیرد.

گریزگاه ها یا همان بهشت های مالیاتی، به کشور، ایالت یا مناطق آزادی در جهان اطلاق می‌شود، که سرمایه‌گذاران با داشتن حساب‌های بانکی و یا ثبت شرکت، از مالیات معاف بوده یا مالیات بسیار ناچیزی پرداخت می‌کنند. در اروپا، لوکزامبورگ و لیختن اشتاین در زمره مهم ترین گریزگاه های مالیاتی هستند. البته به این لیست می توان سوئیس و ایرلند را نیز اضافه کرد.  جزایر باهاماس، برمودا، جزایر کیمن، هنگ کنگ، پورتوریکو و پاناما از جمله گریزگاه‌های مالیاتی شناخته شده جهان به شمار می‌روند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا هر ۳ ماه ۷.۵ درصد اقتصاد منطقه یورو را می‌بلعد

تسکین اختلافات؛ زبان رهبران استرالیا و چین درباره جذاب‌تر بودن پاندا یا شیطان تاسمانی نرم شد

انتشار دیرهنگام گزارش «منشاء شیوع کرونا»؛ سازمان جهانی بهداشت: کلید فهم همچنان در دست چین است