گزارش‌های منابع امنیتی آمریکا درباره بیماری کیم؛ پکن و سئول: تردید داریم

Kim Jong Un
Kim Jong Un Copyright Ahn Young-joon/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright Ahn Young-joon/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که سی‌ان‌ان به نقل از منابع امنیتی و اطلاعاتی می‌گوید رهبر کره شمالی بعد از انجام عمل جراحی قلب حال مساعدی ندارد، کره جنوبی و چین صحت این ادعاها را زیر سوال بردند.

آگهی

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا در گزارشی اختصاصی مدعی شده بر اساس منابع اطلاعاتی و امنیتی دریافته کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بعد از انجام یک عمل جراحی قلب، حال مساعدی ندارد و خطر جدی سلامتی او را تهدید می‌کند.

این گمانه‌ها بعد از آن شدت گرفت که کیم نتوانست در مراسم سالگرد تولد پدربزرگ خود در تاریخ ۱۵ آوریل شرکت کند. یک روزنامه در کره جنوبی پیشتر گزارش داده بود کیم جونگ اون روز ۱۲ آوریل به دلیل مشکل قلبی بستری و جراحی شده است.

روزنامه ان کی سئول با استناد به یک منبع در کره شمالی گزارش داده بود آقای کیم به دلیل کشیدن سیگار فراوان، عدم تحرک و رژیم غذایی نامناسب دچار مشکل قلبی شده و تحت عمل جراحی قلبی قرار گرفته است. این روزنامه همچنین ادامه داده رهبر کره بعد از عمل، در تفرجگاهی در سواحل شرقی کره شمالی در حال سپری کردن دوران نقاهت خود است.

کیم جونگ اون آخرین بار ۱۱ آوریل در رسانه‌های دولتی کره شمالی ظاهر شد و بعد از آن دیگر تصویر تازه‌ای از او منتشر نشده است.

سی‌ان‌ان البته در گزارش خود تایید کرده که دسترسی به اطلاعات دقیق و قابل استناد از پیونگ یانگ بسیار دشوار است.

روز سه‌شنبه اما پکن و سئول در واکنش‌های جداگانه نسبت به صحت ادعای سی‌ان‌ان ابراز تردید کردند. دو مقام دولتی در کره جنوبی صحت گزارش سی‌ان‌ان را رد کردند. این دو منبع در سئول تاکید کردند هیچ نشانه غیر عادی در پیونگ یانگ دیده نمی‌شود.

از سوی دیگر یک مقام ارشد حزب کمونیست چین که با کره شمالی در ارتباط است به خبرگزاری رویترز گفته است: «پکن بر این باور نیست که کیم جونگ اون بیماری جدی دارد.»

در همین راستا یوشیدی سوگا، سخنگوی دولت ژاپن از پاسخ صریح در خصوص گزارش‌های درباره سلامتی کیم خودداری کرد.

سوگا در گفتگو با خبرنگاران گفت: «ما با همکاری سایر کشورها مانند ایالات متحده، اطلاعات مربوط به کره شمالی را جمع‌آوری و تحلیل خواهیم کرد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سخنرانی ۷ ساعتۀ کیم جونگ‌اون؛ افزایش احتمال تغییر دیپلماسی هسته‌ای پیونگ‌یانگ

کیم سوار بر اسب در کوه مقدس؛ آیا تصمیم مهمی در راه است؟

جنگ دو کره؛ چگونه آمریکا به فکر پرتاب بمب اتم روی کره شمالی افتاد؟