اعتراض به قرنطینه در آمریکا؛ ترامپ از «زیاده روی» فرماندارها انتقاد کرد

اعتراض به قرنطینه در آمریکا؛ ترامپ از «زیاده روی» فرماندارها انتقاد کرد
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک روز شنبه به طور تلویحی از دونالد ترامپ به دلیل «سیاسی کردن» موضوع اجرای قرنطینه در آمریکا انتقاد کرد.

آگهی

تظاهرکنندگان در بسیاری از ایالت های آمریکا روز شنبه خواستار رفع محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات روز شنبه که اغلب آنها را هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تشکیل می دادند به اجرای قرنطینه اعتراض کردند. 

رئیس جمهوری ایالات متحده که از تظاهرکنندگان حمایت کرده است روز جمعه در صفحه توئیتر خود خواستار «آزادسازی» چند ایالتی شد که فرمانداران دموکرات آنها محدودیت هایی را برای مقابله با شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» به اجرا گذاشته اند.

دونالد ترامپ همچنین گفته است که از نظر او برخی فرمانداران در اعمال محدودیت «زیاده روی» کرده اند. 

ما در آمریکا حقوقی داریم که در قانون اساسی بر آن تاکید شده است. ما حق داریم کار کنیم، حق داریم امرار معاش کنیم، حق داریم آزادانه تجمع کنیم. این حقوق را نمی توان بر پایه دلایل علمی ناقص نقض کرد.
یکی از تظاهرکنندگان در شهر آستین

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نوادا، ویسکانسین، ایندیانا، کالیفرنیا، نیوهمپشایر، تگزاس و اوهایو از جمله ایالت هایی بودند که روز شنبه شاهد برگزاری تظاهرات علیه محدودیت های اعمال شده از سوی فرمانداران بودند. شماری از شرکت کنندگان در تظاهرات شهر کنکورد در نیوهمپشایر مسلح بودند و یا چهره های خود را پوشانده بودند. 

از سوی دیگر شرکت کنندگان در تظاهرات ایالت تگزاس از پیامدهای اقتصادی محدودیت های اعمال شده ابراز نگرانی کردند. یکی از این تظاهرکنندگان در شهر آستین می گوید: «ما در آمریکا حقوقی داریم که در قانون اساسی بر آن تاکید شده است. ما حق داریم کار کنیم، حق داریم امرار معاش کنیم، حق داریم آزادانه تجمع کنیم. این حقوق را نمی توان بر پایه دلایل علمی ناقص نقض کرد.»

دونالد ترامپ که به دنبال بازگشایی دوباره اقتصاد آمریکا است چند روز پیش اعلام کرد که فرمانداران هر ایالت در مورد زمان رفع محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا تصمیم گیری خواهند کرد.

اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک که کانون اصلی شیوع این ویروس در آمریکا است روز شنبه به طور تلویحی از دونالد ترامپ به دلیل «سیاسی کردن» موضوع اجرای قرنطینه در این کشور انتقاد کرد. 

آمریکا تاکنون در میان کشورهای جهان بیشترین خسارت جانی را از شیوع بیماری «کووید ۱۹» دیده است. بنا به آمارها تاکنون بیش از ۳۹ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور از ۷۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض مربیان بدنساز آمریکا به تعطیلی محل کار در پی شیوع ویروس کرونا

گمانه‌زنی آمریکا دربارهٔ نقش آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان در شیوع کرونا

روسیه ماسک و تجهیزات پزشکی به آمریکا ارسال کرد