ترامپ: مرحله بعدی جنگ با کرونا بازگشایی اقتصاد آمریکا است

ترامپ: مرحله بعدی جنگ با کرونا بازگشایی اقتصاد آمریکا است
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید بازگشایی اقتصاد این کشور برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا به صورت مرحله‌ای و «ایالت به ایالت» صورت خواهد گرفت.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه طرح خود برای بازگشایی اقتصاد این کشور طی ماه های آینده را ارائه کرد.

به گفته دونالد ترامپ از سرگیری فعالیت های اقتصادی در ایالات متحده به صورت «مرحله به مرحله» انجام خواهد شد. او که پیش از این از اختیار کامل خود برای وادار کردن فرمانداران ایالت ها به بازگشایی اقتصاد این کشور سخن گفته بود روز پنجشنبه تاکید کرد که فعالیت های اقتصادی در ایالت ها با صلاحدید فرمانداران از سر گرفته خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که بازگشایی اقتصاد این کشور برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا به صورت مرحله ای و «ایالت به ایالت» صورت خواهد گرفت. به گفته وی مبنای از سرگیری فعالیت های اقتصادی در هر ایالت داده های «قابل تائید» در مورد شیوع بیماری «کووید ۱۹» خواهد بود.

گروه کارشناسی ما بنا به آخرین داده‌ها به توافق رسیده است که ما می‌توانیم به سوی مرحله بعدی جنگمان [با ویروس] گام برداریم. مرحله‌ای که ما آن را بازگشایی دوباره آمریکا نامیده‌ایم.
دونالد ترامپ
رئیس‌جمهوری آمریکا

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شمار موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در آمریکا به ۶۶۰ هزار رسیده است. این در حالی است که از این تعداد بیش از ۳۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که نشانه هایی از کاهش شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» به ویژه در ایالت نیویورک وجود دارد.

ایالت نیویورک تاکنون کانون اصلی شیوع ویروس جدید کرونا در آمریکا بوده است.

دونالد ترامپ در نشست خبری روز پنجشنبه در کاخ سفید گفت: «گروه کارشناسی ما بنا به آخرین داده ها به توافق رسیده است که ما می توانیم به سوی مرحله بعدی جنگمان [با ویروس] گام برداریم. مرحله ای که ما آن را بازگشایی دوباره آمریکا نامیده ایم.»

در طرح دونالد ترامپ پیش بینی شده است که فرمانداران می توانند در گام بعدی برای فعالیت های اقتصادی در ایالت خود تصمیم گیری کنند. با این حال دولت فدرال نیز با انتشار «توصیه نامه ای» به آنها در این راستا کمک خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که بازگشایی اقتصاد این کشور به صورت ناگهانی صورت نخواهد گرفت بلکه «محتاطانه» و مرحله به مرحله به اجرا گذاشته خواهد شد. به گفته دونالد ترامپ، آمریکا با افزایش موارد تست گیری قصد دارد تا ضمن شناسایی سریع مبتلایان با شیوع مجدد ویروس جدید کرونا مقابله کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خوشبینی بانک مرکزی ایالات متحده به بهبود شرایط اقتصادی در ماه‌های آینده

کرونا در ایالات متحده آمریکا بیش از ۴۰ هزار قربانی گرفت

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت