حمایت سندرز از بایدن، اتحادی با هدف شکست ترامپ

(US vice president Joe Biden (L) and Senator Bernie Sanders greet each other with a s
(US vice president Joe Biden (L) and Senator Bernie Sanders greet each other with a s Copyright MANDEL NGAN/AFP or licensorsafp
Copyright MANDEL NGAN/AFP or licensors
نگارش از Babak Kamiar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برنی سندرز از همه دموکراتها و مستقل ها و حتی بسیاری از جمهوری خواهان خواست تا از نامزدی که او تایید می کند، حمایت کنند

آگهی

برنی سندرز از نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ حمایت کرد. سناتور چپگرای دموکراتها که بتازگی از ادامه رقابت درون حزبی انصراف داده روز دوشنبه با تاکید بر اختلاف نظرهایش با معاون پیشین باراک اوباما، اولویت امروز را «اتحاد» با هدف شکست دونالد ترامپ دانست.

برنی ساندرز که در این روزهای بحران کرونا در یک نشست آنلاین با جو بایدن شرکت کرده بود از همه آمریکایی ها از جمله دموکراتها و مستقل ها و حتی بسیاری از جمهوری‌خواهان خواست تا با شرکت در این کارزار از نامزدی که او تایید می کند یعنی جو بایدن حمایت کنند.

برنی سندرز پس از کناره‌گیری از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری هم وعده داده بود با جو بایدن همکاری کند تا دونالد ترامپ را در انتخابات پیش رو شکست دهند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سناتورچپ‌گرای ایالت ورمونت انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها را در فوریه گذشته با موفقیت شروع کرد با این حال پیروزی‌های جو بایدن، رقیب اصلی او از رای‌گیری سه‌شنبه بزرگ شروع شد و باعث شد تا معاون باراک اوباما از برنی سندرز پیش بیافتد. مسئله ای که خشنودی عیان دونالد ترامپ را نیز در پی داشت.

جو بایدن که اختلافش با برنی ساندرز در مناظرات درون حزبی خاصه در مورد بیمه همگانی آمریکاییها مشهود بود با تاکید بر اینکه کشورش نیازمند رییس جمهوری است که در این دوران همه گیری ویروس کرونا به کارشناسان سلامت همگانی گوش فرا دهد خطاب به طرفداران سناتور سندرز در یک پیام توییتری گفت: « من شما را دیدم و حرفهای شما را شنیدم و ضرورت کاری را که باید در کشور انجام دهیم درک می کنم. امیدوارم که در این کارزار بما بپیوندید. نه تنها استقبال می کنیم که به حمایت شما در این راستا نیازداریم.»

خبرنگار • Babak Kamiar

ویرایشگر ویدئو • Babak Kamiar

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عکسی از برنی سندرز در مراسم تحلیف بایدن که دستمایه طنز و ابتکارات شد

آیا کرونا می‌تواند مانع راهیابی مجدد ترامپ به کاخ سفید شود؟

بایدن: سندرز جنبشی خلق کرد و رهبری او ادامه دارد