ویروس کرونا در جهان؛ بالاترین شمار مبتلایان و قربانیان در آمریکا ثبت شد

 ویروس کرونا در جهان؛ بالاترین شمار مبتلایان و قربانیان در آمریکا ثبت شد
Copyright AP Photo/Sergei Grits
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیماری همه گیر کووید ۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۰۲ هزار نفر را در جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز تا روز شنبه ۱۱ آوریل ۲۰۲۰/ بیست و سوم فروردین ۱۳۹۰ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

آگهی

برخی کشورهای اروپایی همچون ایتالیا و اسپانیا پس از سپری کردن دوره اوج بیماری کووید ۱۹ در پی کاستن از برخی محدودیت‌های سخت‌گیرانه و آغاز روند برداشتن تدریجی قرنطینه هستند.

همزمان سازمان جهانی بهداشت هشدار می‌دهد که تعجیل در بازگشت به شرایط عادی می‌تواند موج دوم شیوع ویروس کرونا را به گونه‌ای بسیار مرگ‌بارتر به همراه داشته باشد.

بیماری همه گیر کووید ۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۰۸ هزار نفر را در جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز تا پایان روز شنبه ۱۱ آوریل ۲۰۲۰/ بیست و سوم فروردین ۱۳۹۹ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان را در این گزارش دنبال کنید.

آخرین آمار رسمی در ایران؛ بیش از ۴ هزار قربانی و بیش از ۷۰ هزار مبتلا

وزارت بهداشت ایران روز شنبه ۲۳ فروردین از جان باختن ۱۲۵ شهروند دیگر ایرانی بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ خبر داد و شمار قربانیان به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسید. کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این مطلب یادآور شد که طی بیست و چهار ساعت گذشته همچنین ۱۸۷۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده است. بدین ترتیب با اعلام آمار جدید ابتلای بیش از ۷۰ هزار تن از شهروندان ایرانی به ویروس کرونا مورد تایید قرار گرفته است.

از سوی دیگر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز شنبه از احتمال مهار اپیدمی تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و در عین حال تصریح کرد: «تا زمانی که واکسن، دارو و یا مصونیت عمومی نداشته باشیم نمی توانیم از پایان بیماری در کوتاه مدت صحبت کنیم.» وی همچنین تاکید کرد: «با توجه به کاهش بار مراجعه به بیمارستانها و رفع کمبود وسایل حفاظتی، سیاست معاونت درمان وزارت بهداشت این است که قریب به اتقاق مراکز درمانی دولتی، عمومی و خصوصی از این هفته و هفته آینده فعالیت معمول خودشان را انجام می دهند و پذیرش بیماران غیر کرونایی را داشته باشند.»

افزایش تدریجی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان تا ظهر روز شنبه بیست و سوم فروردین ۵۵۵ نفر اعلام شده است. رسانه‌های محلی به نقل از وزارت صحت افغانستان از ثبت ۳۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی بیست و چهار ساعت گذشته خبر داده‌اند. بر اساس این گزارش تاکنون ۱۸ شهروند افغان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته اند.

آمریکا با بیش از نیم میلیون مبتلا کانون جدید شیوع کرونا

بر اساس آماری که از پایگاه داده‌های روزآمد دانشگاه جان هاپکینز استخراج شده ابتلای بیش از نیم میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا به ویروس کرونا توسط مقامات رسمی این کشور مورد تایید قرار گرفته‌ است.

ایالات متحده از پایان ماه مارس تاکنون در راس کشورهای آلوده به ویروس کرونا قرار گرفته و انتظار می‌‌رود با توجه به اینکه این کشور یک چهارم موارد ثبت شده بیماری کویید ۱۹ در جهان را به خود اختصاص داده به زودی به عنوان کانون جدید شیوع این بیماری همه گیر شناخته شود. اروپا با بیش از ۸۵۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا پس از آمریکا در جایگاه دوم از این حیث قرار دارد.

تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا طی بیست و چهار ساعت گذشته به دو هزار و ۱۰۸ نفر افزایش پیدا کرد تا ایالات متحده نخستین کشور جهان باشد که ظرف یک روز بیش از ۲۰۰۰ تن از شهروندانش را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست می‌دهد. از سوی دیگر و با ثبت ۷۸۳ مورد مرگ در نیویورک، آمریکا با حدود ۲۰ هزار کشته و به لحاظ شمار مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا از ایتالیا هم پیشی گرفت و در صدر جدول قرار گرفت.

آخرین آمار مبتلایان و قربانیان در اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و سوئیس

وزارت بهداشت اسپانیا می‌گوید اگرچه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۰ نفر ار شهروندان این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته اند اما آمار مرگ و میر برای سومین روز متوالی کاهش یافته است. شمار قربانیان این ویروس مرگبار در اسپانیا تا دیروز جمعه بیش از ۱۶ هزار و شمار مبتلایان نزدیک به ۱۶۲ هزار نفر گزارش شده است.

فرانسه بر اساس آخرین آمار منتشر شده رسمی از ابتلای بیش از ۱۲۴ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا و مرگ ۱۳ هزار و ۱۹۷ نفر خبر می دهد. افراد مسن در خانه‌های سالمندان بیشترین قربانیان این ویروس مرگبار در فرانسه هستند. همزمان و با اعمال قوانین سفت و سخت قرنطینه در سراسر این کشور، از شمار بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستانها کاسته می‌شود.

دولت ایتالیا هم قرنطینه را در سراسر این کشور تا ۳ ماه مه (۱۴ اردیبهشت) تمدید و اعلام کرد برخی از فروشگاه‌ها در هفته آتی اجازه خواهند داشت به فعالیت بپردازند. ایتالیا با ثبت بیش از ۱۴۷ هزار مبتلا و بیش از ۱۸ هزار قربانی، در اروپا و جهان در صف مقدم کشورهایی است که با ویروس مرگبار کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

کشور کوچک سوئیس هم آمار مرگ بیش از یک هزار نفر را در روز شنبه تایید کرد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور تا به امروز نزدیک به ۲۵ هزار نفر ثبت شده است.

آلمان ۱۷۱ مرگ جدید ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رساند

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به بیش از ۱۱۷ هزار نفر افزایش یافت. بر اساس آمار موسسه رابرت کخ که در زمینه بیماری عفونی تحقیق می‌کند طی بیست و چهار ساعت گذشته ۴ هزار و ۱۳۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آلمان به ثبت رسیده است.

بدین ترتیب شمار آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در آلمان بر اساس این گزارش نسبت به روز آمار اعلام شده در روز جمعه با کاهش هزار نفری همراه بوده است. پایگاه اطلاع رسانی موسسه رابرت کخ همچنین اعلام کرده است که طی بیست و چهار ساعت گذشته با مرگ ۱۷۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شمار جان باختگان ویروس کرونا در آلمان به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

بریتانیا: از نقطه اوج کرونا عبور نکرده‌ایم، وضعیت قرنطینه ادامه می‌یابد

وزیر بهداشت بریتانیا امروز شنبه گفت از آنجا که این کشور از نقطه پیک کرونا عبور نکرده است وضعیت قرنطینه و مقررات سفت وسخت و منع تردد در اماکن عمومی همچنان اعمال می‌شود. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا بیش از ۷۳ هزار نفر است. از این بین ۹ هزار و ۸۷۵ نفر نیز در این کشور قربانی این ویروس شده‌اند. بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا مبتلا به ویروس کرونا، در بیمارستان بستری است و سه شب را در بخش مراقبت های ویژه گذراند. دفتر نخست وزیری بریتانیا اعلام کرده است که آقای جانسون از بخش مراقبت های ویژه خارج شده است، سر پا است و نشانه هایی از بهبودی اولیه در وی دیده می شود.

پبام ملکه بریتانیا برای دومین بار در یک هفته اخیر

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا در اقدامی کم سابقه برای دومین بار در هفته اخیر خطاب به مردم کشورش پیام داد. او در آستانۀ عید پاک با اشاره به شیوع کرونا در این کشور گفت: «امروز بیش از هر زمانی به عید پاک نیاز است.» او با اشاره به اینکه «ویروس کرونا نمی‌تواند بر ما پیروز شود» افزود: «امسال عید پاک برای بسیاری از ما متفاوت خواهد بود. زیرا باید با فاصله گرفتن از یکدیگر، سلامتی خود را تضمین کنیم و در امان بمانیم. اما عید پاک لغو نشده است و در واقع بیش از هر زمانی به این عید نیاز داریم... می‌دانیم که ویروس کرونا نمی‌تواند بر ما غلبه کند.»

آگهی

ماکرون: در هر ۸ دقیقه یک زندگی را نجات می‌دهید؛ در خانه بمانید

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه عصر شنبه در پیامی توییتری خطاب به فرانسوی‌ها نوشت: «در هر ۸ دقیقه یک زندگی را نجات می‌دهید؛ در خانه بمانید.» پیش از او نیز مقامات بهداشت این کشور همین جملات را تکرار کرده و از هموطنانشان خواسته بودند به مقررات وضع شده برای محدودیت در آمد و شد در سطح کشور احترام گذاشته و در خانه بمانند.

آنها با تکرار این جملات، به نتایج تحقیقات جدید امپریال کالج لندن که در ۳۰ مارس منتشر شد اشاره داشتند. پژوهشگران این مرکز تدابیر «غیردارویی» به اجرا گذاشته شده در ۱۱ کشور اروپایی برای مهار کرونا را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده بودند که محدودیتهای اجتماعی اعمال شده توسط آنها باعث نجات زندگی ۱۲۰ هزار انسان شده است.

بیش از ۳۱ شهر ترکیه در قرنطینه قرار گرفت

بدنبال اعلام منع آمد و شد در ترکیه شهروندان در بیش از ۳۱ شهر این کشور از نخستین ساعات بامداد روز شنبه ۲۳ فروردین به ماندن در خانه‌های خود فراخوانده شدند. مقامات دولتی در ترکیه اعلام کرده‌اند وضعیت ویژه قرنطینه را برای چهل و هشت ساعت آینده در آنکارا،‌ پایتخت، استانبول و بیست و نه شهر دیگر این کشور به اجرا گذاشته‌اند. تاکنون ۴۷ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و ۱۰۰۶ نفر نیز تا صبح روز شنبه یازدهم آوریل جان خود را از دست داده‌اند.

ای پی
هجوم شهروندان استانبول به فروشگاه‌ها ساعاتی پیش از اجرا شدن مقررات منع آمد و شدای پی

ثبت صدها مورد جدید در مکزیک

در مکزیک، ۴۰۳ مورد جدید ثبت شد و شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور تا پایان روز جمعه به ۳ هزار و ۸۴۴ نفر رسید. به گزارش وزارت بهداشت این کشور تا به این روز ۲۳۳ نفر در مکزیک بر اثر کووید-۱۹، بیماری ناشی از ویروس مرگبار کرونا جان باخته‌اند.

تمدید وضعیت قرنطینه در شهرهای بزرگ آرژانتین

دولت آرژانتین وضعیت قرنظینه را تا ۲۷ آوریل (۸ اردیبهشت) تمدید و اعلام کرد که قرنطینه و مقررات ویژه فقط در شهرهای بزرگ اعمال می‌شود. تمرکز جمعیت در این کشور در سه منطقه شهری بوئینوس آیرس، مندوزا و کوردوبا بیشترین است. آلبرتو فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین گفت:« اعلام قرنطینه در ۲۰ مارس از سرعت شیوع ویروس کاست...و اگر قرنطینه اعمال نمی شد شمار مبتلایان می توانست تا به ۴۵ هزار نفر برسد.» بر اساس آمار رسمی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آرژانتین ۱ هزار و ۹۷۵ نفر است. از این میان ۸۲ نفر جان باخته اند.

آگهی

وام ۱۹۱ میلیون دلاری صندوق بین المللی پول به مقدونیه شمالی

صندوق بین المللی پول روز جمعه اعلام کرد ۱۹۱.۸ میلیون دلار وام اضطراری را در اختیار مقدونیه شمالی قرار می دهد تا این کشور بتواند با تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا مقابله کند. شمار مبتلایان به این ویروس در این کشور تا به امروز ۷۱۱ نفر و شمار قربانیان ۳۲ نفر ثبت شده است.

ثبت ده‌ها مورد جدید در تایلند

تایلند امروز شنبه ۴۵ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا و دو مورد مرگ ناشی از آن را ثبت کرد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در تایلند تا به امروز ۲ هزار و ۵۱۸ نفر و شمار قربانیان ۳۵ نفر گزارش شده است.

سروزیر ایالت دهلی نو: قرنطینه سراسری در هند ادامه می یابد

سروزیر ایالت دهلی، روز شنبه گفت که دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند تصمیم به تمدید قرنطینه سراسری در این کشور گرفته است. دولت فدرال هند اما هنوز این خبر را تایید و مدت قرنطینه جدید را تایید نکرده است. هند با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت تا به امروز تنها ۲۴۱ مورد مرگ بر اثر بیماری کووید-۱۹ و حدود ۸ هزار مبتلا به ویروس کرونا را ثبت و گزارش کرده است، ارقامی که با توجه به شمار جمعیت این کشور و در مقایسه با کشورهایی همچون آمریکا و ایتالیا، حداقل تا به امروز، نگران کننده به نظر نمی رسد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: از اوج کرونا گذشتیم، دستور العمل لغو قرنطینه اعلام می‌شود

آخرین آمار ویروس کرونا در جهان در روز یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟