زندگی فوتبالیست‌ها در روزهای کرونایی؛ آرتتا با جی‌پی‌اس بازیکنانش را کنترل می‌کند

زندگی فوتبالیست‌ها در روزهای کرونایی؛ آرتتا با جی‌پی‌اس بازیکنانش را کنترل می‌کند
Copyright AP Photo/Thanassis Stavrakis
Copyright AP Photo/Thanassis Stavrakis
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به کمک خدمات نوین سیستم جی پی اس، فعالیت‌های ورزشی ستاره‌هایی همچون داوید لوئیز، مدافع برزیلی آرسنال در سالن بدنسازی خانه‌های خودشان حتی بیش از گذشته و با دقتی بالاتر تحت نظر مربیان است.

آگهی

میکل آرتتا، سرمربی اسپانیایی باشگاه آرسنال ستاره‌های تیمش را حتی در دوران شیوع کرونا تنها نگذاشته است.

او در زمانی که بسیاری از فعالیت‌ها در بریتانیا اجباراً متوقف شده، با استفاده از فناوری جی پی اس فعالیتهای بازیکنانش را در خانه‌هایشان کنترل می‌کند تا مطمئن شود که آمادگی بدنی آنها افت نکرده است.

او تمام بازیکنان تیم را به شبکه جی پی اس متصل کرده است و به این ترتیب بر تمرین‌های آنها در دوران قرنطینه خانگی نظارت دارد.

او علاوه بر کنترل تمرینات بدنی ورزشکاران، آنها را موظف کرده است تا در خانه ردیاب‌هایی را به همراه داشته باشند تا به این ترتیب آرتتا بتواند بر رژیم فردی آنها در خانه‌هایشان نیز نظارت داشته باشد.

به این ترتیب به کمک خدمات نوین سیستم جی پی اس، فعالیت‌های ورزشی ستاره‌هایی همچون داوید لوئیز، مدافع برزیلی آرسنال در سالن بدنسازی خانه‌های خودشان حتی بیش از گذشته و با دقتی بالاتر تحت نظر مربیان است.

مربیان بدنسازی باشگاه آرسنال به کمک این سیستم می‌توانند نتیجه تمرینات ورزشی آنها در خانه را تجزیه و تحلیل کنند و با استفاده از داده‌های جی چی اس، برنامه تمرینی دقیق‌تری را بدهند.

به این ترتیب آرتتا می‌تواند مطمئن شود که بازیکنان آرسنال در پایان دوره قرنطینه همچنان آماده ورود به میدان رقابت‌های ورزشی هستند.

البته آرسنال تنها باشگاهی نیست که برای کنترل فعالیت‌های ورزشی بازیکنان در دوران قرنطینه به فناوری جی چی اس روی آورده است. باشگاه تاتنهام، رقیب آرسنال در لیگ برتر نیز کار استفاده از این سیستم را آغاز کرده است.

بازیکنان تاتنهام به کمک برنامه STATSports و با نصب یک اپلیکیشن، داده‌های مربوط به تمریناتشان را برای باشگاه می‌فرستند. بازیکنان ژوزه مورینیو همچنین به کمک سیستم ویدئو کنفرانس در جلسات آموزشی که باید بصورت گروهی برگزار شود، شرکت می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نورمن هانتر،‌ اسطوره لیدزیونایتد و قهرمان جهان با تیم ملی انگلیس بر اثر کرونا درگذشت

کاهش تدریجی قرنطینه در کشورهای اروپایی؛ اتریش و دانمارک پیش‌قدم شدند

افشاگری‌های تلخ دله‌ آلی؛ از آزار جنسی در کودکی تا بازپروریِ دوران اعتیاد