آلمان اخراج پناهجویان افغان را به علت شیوع ویروس کرونا متوقف کرد

Global Migration
Global Migration Copyright Muhammed Muheisen/Copyright 2016 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های دولت آلمان اعلام کردند به درخواست کابل تصمیم گرفته‌اند فعلا روند بازگرداندن پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنها را شده است متوقف کنند.

آگهی

وزارت کشور آلمان اعلام کرد بنا به درخواست دولت افغانستان تصمیم گرفته است فعلا پناهجویانی که درخواست پناهندگی‌شان با موافقت رو به رو نشده است را اخراج نکند.

این تصمیم به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا اتخاد شده است. در هفته‌های اخیر بسیاری از پناهجویان افغان بعد از رد شدن درخواست پناهندگی، از آلمان به کشور خود بازگشتند. در آخرین پرواز مربوط به این امر، روز ۱۲ مارس، ۳۳ پناهجوی افغان پس از رد شدن درخواست‌شان در آلمان در پروازی به کشور خود مسترد شدند.

روند بازگرداندن پناهجویان به کشورهایشان از سوی نهادهای حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته است. این سازمان‌ها معتقدند در شرایط بحرانی تاثیرگرفته از کرونا، باید روند جابه‌جایی، اخراج و بازگرداندن مهاجران و پناهجویان به کشورهای خود متوقف شود. شدت گیری شیوع ویروس کرونا در آلمان موجب شده مقامات کابل نگران باشند که با بازگشت پناهجویان از آلمان میزان ابتلا به کووید ۱۹ درافغانستان افزایش یابد.

یک سخنگوی وزارت امور مهاجرین افغانستان روز دوشنبه ۳۰ مارس در این خصوص گفت: «به دلیل آسیب‌پذیری افغانستان از ویروس کرونا، ما درخواست کردیم پروازهای خارجی حامل مهاجران تا اطلاع ثانوی به تاخیر بیفتد.»

بر اساس آخرین آمار تا ظهر روز سه‌شنبه اول آوریل، تاکنون ۱۹۴ مورد ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده است و از این تعداد ۴ نفر نیز جان خود را بر اثر کووید ۱۹ از دست داده‌اند. گزارش‌های رسمی در افغانستان حاکی از آن است که بیشترین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ولایت هرات این کشور مشاهده شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پزشکان بدون مرز: جان پناهجویان به بهانه مبارزه با کرونا در خطر است

کرونا؛ اردوگاه‌های پناهجویان جزایر یونان در انتظار انفجار بمب ساعتی

سازمان بین‌‌المللی مهاجرت: ۶۳ هزار نفر طی ده سال در مسیرهای مهاجرت جان باخته یا ناپدید شدند