شیوع کرونا در جهان؛ احتمال تعویق بازی‌های المپیک توکیو قوت گرفت

شیوع کرونا در جهان؛ احتمال تعویق بازی‌های المپیک توکیو قوت گرفت
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گفته می‌شود که تصمیم برای نحوه برگزاری این بازی‌ها و تعویق احتمالی چند ماهه و حتی یک ساله آنها با رایزنی و هماهنگی کامل با کمیته برگزار کننده و مسئولان شهر توکیو اتخاذ خواهد شد.

آگهی

کمیته بین المللی المپیک بالاخره پس از فشار کشورهای مختلف و کمیته‌های ملی المپیک در برخی از کشورهای صاحب نفوذ تصمیم برای برگزاری این بازیها در موعد مقرر را مورد تجدید نظر قرار داد.

مسئولان کمیته بین المللی المپیک روز یکشنبه اعلام کردند که با توجه به وخیم‌تر شدن بحران کنونی ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا در جهان تعویق این بازی‌ها را بررسی می کنند.

کمیته بین المللی المپیک برای قطعی شدن این تصمیم و نیز تعیین زمان جدید برگزاری این بازی‌ها چهار هفته دیگر تشکیل جلسه خواهد داد.

گفته می شود که تصمیم برای نحوه برگزاری این بازی‌ها و تعویق احتمالی چند ماهه و حتی یک ساله آنها با رایزنی و هماهنگی کامل با کمیته برگزار کننده و مسئولان شهر توکیو اتخاذ خواهد شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پس از اعلام موضع جدید کمیته بین المللی المپیک که در آن به نوعی از ورزشکاران خواسته است آمادگی خود را برای شرکت در بازی‌های المپیک توکیو یکسال به عقب بیاندازند، نخست وزیر ژاپن نیز با سخنانی تازه بر تعویق این بازیها مهر تایید زده است.

شینرو آبه روز دوشنبه به صراحت اعلام کرد که شیوع ویروس جدید کرونا در جهان و بحران کنونی ناشی از ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» تعویق بازی‌های المپیک توکیو را اجتناب ناپذیر کرده است.

از سوی دیگر کانادا روز دوشنبه اعلام کرد که در صورت برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی توکیو در موعد مقرر هیچ ورزشکاری از این کشور در بازی‌ها شرکت نخواهد کرد.

کمیته ملی المپیک کانادا دلیل این تصمیم را بحران کنونی ناشی از شیوع گسترده نوع جدید ویروس کرونا در جهان اعلام کرده و از کمیته بین المللی المپیک خواسته است که این مسابقات را به تعویق بیاندازد.

استرالیا نیز اعلام کرده است که به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا در سطح جهان در بازی های المپیک توکیو شرکت نخواهد کرد. رئیس کمیته المپیک بریتانیا نیز روز دوشنبه از احتمال کناره گیری این کشور از بازی های المپیک تابستانی در توکیو سخن گفت.

در بیانیه مشترک کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک کانادا به صراحت از نهاد‌های بین المللی مرتبط با برگزاری این مسابقات و از سازمان جهانی بهداشت خواسته شده است که بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو برای یک سال به تعویق بیافتد.

سباستین کو، رئیس فدراسیون بین المللی دو میدانی نیز روز دوشنبه خواستار به تعویق افتادن بازی‌های المپیک تابستانی توکیو شد.

آقای کو در نامه‌ای خطاب به توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک که پیش از نشست مشورتی روز یکشنبه اعضای کمیته اجرایی این نهاد بین المللی ارسال شده، برگزاری بازی‌های المپیک را «غیر عملی و نامطلوب» توصیف کرده است.

بازی‌های المپیک تابستانی توکیو طبق برنامه قبلی قرار بود ۲۴ ژوئیه تا ۹ اوت سال جاری برگزار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازی‌های المپیک تابستانی؛ کرونا یا منافع اقتصادی، کدامیک مهمترند؟

ویروس کرونا؛ بازی‌های المپیک تابستانی توکیو در موعد مقرر برگزار می‌شود

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد