ویروس‌کرونا در اروپا؛ مرزهای کدام کشورهای حوزه شنگن بسته نیست؟

ویروس‌کرونا در اروپا؛ مرزهای کدام کشورهای حوزه شنگن بسته نیست؟
Copyright پایگاه اطلاع‌رسانی شنگن
Copyright پایگاه اطلاع‌رسانی شنگن
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون اروپا با آن که روز دوشنبه پیشنهاد داده بود مرزهای خارجی برای مدت ۳۰ روز بسته شوند، هنوز به صورت رسمی و قطعی تصمیمی را در این زمینه اتخاذ و اعلام نکرده است.

آگهی

در حالی که کمیسیون اروپا هنوز برای تعلیق پیمان شنگن و بستن تمام مرزهای داخلی و خارجی به دلیل شیوع کرونا تصمیمی قطعی اعلام نکرده، اکثر کشورهای حوزه شنگن تاکنون بطور یک جانبه در این زمینه تصمیماتی گرفته‌اند.

تاکنون فقط پنج کشور عضو شنگن یعنی بلژیک، ایسلند، سوئد، لیختن اشتاین و لوکزامبورگ هنوز هیچ اقدامی برای بستن مرزها انجام نداده‌اند. در مقابل، از میان ۲۶ کشور عضو شنگن ۲۱ کشور تا کنون مرزهای خود را به روی افرادی که از خارج فضای شنگن می‌آیند بسته و ورود این افراد را ممنوع اعلام کرده‌اند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بیشتر کشورهای اروپایی بسته شدن کامل مرزهای خود را با دیگر همسایگان اروپایی اعلام کرده‌اند، اما اتریش تنها مرز خود با ایتالیا، سوئیس و لوکزامبورگ را بسته است. آلمان هم بخش‌هایی از مرزهای ورودی خود با فرانسه، اتریش، سوئیس، لوکزامبورگ و دانمارک را مسدود کرده است. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد مرزهای شنگن به مدت ۳۰ روز به روی افرادی که از خارج از این منطقه می‌آیند بسته خواهد بود.

همزمان پرتغال نیز به دلیل شیوع نگران‌کننده کووید ۱۹ در اسپانیا، بخشی از مرزهای خود با این کشور و سوئیس نیز مرزهای خود با آلمان، اتریش و فرانسه را بسته است. خود اسپانیا هم که پس از ایتالیا اکنون به دومین کانون شیوع کرونا در اروپا بدل شده، تمامی مرزهای خود را مسدود کرده است.

از طرف دیگر یونان مرزهای شنگن خارجی خود را با آلبانی و مقدونیه شمالی بسته است، در حالی که فنلاند اعلام کرده تمامی مرزهای این کشور از ۱۸ مارس بسته خواهند شد.

استونی روز دوشنبه تمامی مرزهای خود را رسما بست و ساعاتی پس از آن امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه حین اعلام قرنطینه کامل در کشورش گفت که همه مرزهای شنگن از جمله مرزهای فرانسه از ظهر سه‌شنبه بسته می‌شود.

ایتالیا نخستین کشور اروپایی بود که در تاریخ ۹ مارس قرنطینه شد و پس از چند کشور دیگر امروز دولت جمهوری چک نیز در کل کشور قرنطینه اعلام کرد. کشورهای دیگر اروپا یعنی دانمارک، مجارستان، لتونی، لیتوانی، مالت، هلند، نروژ، لهستان، اسلواکی، اسلوونی و اسپانیا مرزهای خود را بسته‌اند.

در همین حال، کمیسیون اروپا با آن که روز دوشنبه پیشنهاد داده بود مرزهای خارجی برای مدت ۳۰ روز بسته شوند، هنوز به صورت رسمی و قطعی تصمیمی را در این زمینه اتخاذ و اعلام نکرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان برای درمان افراد مبتلا به کرونا بیمارستان هزار تخت‌خوابی می‌سازد

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»

آیا آنلاین شدن روند درخواست ویزای شنگن به نفع متقاضیان سفر به اروپا خواهد بود؟