رئیس کمیسیون اروپا: کشورهای عضو باید برای ساخت تجهیزات پزشکی متحد شوند

اورزولا فن‌ در لاین، در مرکز واکنش به فوریت‌های پزشکی اروپا در بروکسل
اورزولا فن‌ در لاین، در مرکز واکنش به فوریت‌های پزشکی اروپا در بروکسل Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«در مبارزه با ویروس تازهٔ کرونا، هیچ کشوری به تنهایی قادر نیست لوازم مداوای بیماران را تولید کند.»

آگهی

اورزولا فن‌ در لاین، رئيس کمیسیون اروپا، همزمان با انتشار وسیع ویروس کرونا در قارّهٔ سبز خواستار آن شد که کشورهای عضو اتحادیهٔ اروپا برای تولید و توزیع تجهیزات پزشکی همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

خانم فن‌ در لاین، تصریح کرد که در مبارزه با ویروس تازهٔ کرونا «هیچ کشوری به تنهایی قادر نیست» لوازمِ درمان و مداوای بیماران را تولید کند.

وی در ویدئویی که روز دوشنبه در توییتر خود منتشر کرد گفت: «ما با تولید، حفظ و توزیع این لوازم در میان کشورهای عضو اتحادیه، می‌توانیم از بیماران و نیز کارکنان بخش بهداشت و درمان بهتر مراقبت کرده،‌ انتشار ویروس را مهار کنیم.»

از آنجا که شمار مبتلایان به بیماری کوید-۱۹ در اروپا به شکل چشمگیری گسترش یافته، شماری از کشورهای عضو این اتحادیه صادرات تولیدات بهداشتی و درمانی خود را محدود کرده‌اند.

فرانسه اوائل ماه جاری میلادی اعلام کرد نیاز به خرید ماسک بهداشتی دارد، در حالیکه آلمان صادرات تمامی محصولات بهداشتی خود را ممنوع کرد.

اتحادیه اروپا همچنین سامانهٔ مشترکی را برای تهیهٔ «کیت‌های تست کرونا» و «دستگاه‌های تنفس کمکی» میان کشورهای عضو راه‌اندازی کرده است.

بیمارستان‌های ایتالیا دیگر برای پذیرش بیماران تازه جا ندارد و کارکنان بخش بهداشت و درمان این کشور ناگزیر شده‌اند تخت بیمارستانی و دستگاه‌های تنفس کمکی را به بیمارانی واگذار کنند که بخت زنده ماندن بیشتری دارند، در حالیکه باقی بیماران به حال خود رها می‌شوند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمار قربانیان ویروس‌کرونا در ایتالیا از مرز ۲ هزار و در جهان از مرز ۷ هزار نفر گذشت

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد