اوربان: مجارستان از اتحادیه اروپا در برابر موج مهاجران دفاع می‌کند

Serbia Migrants Hungarian Centers
Serbia Migrants Hungarian Centers Copyright Darko Vojinovic/Copyright 2017 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«همانند سال ۲۰۱۵ به عنوان آخرین چاره می‌توانید روی مجارستان حساب ویژه‌ای باز کنید.»

آگهی

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روز چهارشنبه ضمن تاکید بر ضرورت متوقف شدن فوری موج جدید مهاجرتی که از ترکیه منشا گرفته اعلام کرد کشورش آماده کمک رسانی به یونان برای کنترل مرزهای این کشور است.

آقای اوربان که از وی به عنوان یک سیاستمدار عوامگرا و ضد مهاجرت نام برده می‌شود تاکید کرد که برای جلوگیری از هجوم موج جدیدی از مهاجران به سوی اروپا تنها دفاع از مرزهای مشترک ترکیه با یونان کافی نخواهد بود.

نخست وزیر مجارستان که در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با رهبران سه کشور اروپای مرکزی سخن می‌گفت ضمن اشاره به اقدام کشورش برای بستن مرزها و جلوگیری از ورود مهاجران به اروپا در دور نخست بحران مهاجرتی یادآور شد: «همانند سال ۲۰۱۵ به عنوان آخرین چاره می‌توانید روی مجارستان حساب ویژه‌ای باز کنید.»

ویکتور اوربان در این خصوص تاکید کرد که «حتی اگر اقدام یونان در ممانعت از ورود پناهجویان موفقیت آمیز باشد مرزهای اتحادیه اروپا همچنان باید محافظت و دفاع شود، کاری که مجارستان آنرا انجام خواهد داد.»

ترکیه هفته گذشته ضمن هشدار و نگرانی نسبت به هجوم موج جدیدی از آوارگان مناقشات جاری در شمال سوریه به سوی مرزهای این کشور اعلام کرد که دیگر به توافق سال ۲۰۱۶ با اتحادیه اروپا برای کنترل مرزها و ممانعت از عزیمت صدها هزار پناهجو به سوی اروپا پایبند نیست.

در پی اعلام این تصمیم ده‌ها هزار پناهجوی ساکن ترکیه که اغلب آنها را اتباع کشورهای خاورمیانه و افغانستان تشکیل می‌دهند به سوی مرزهای رونان سرازیر شدند تا از این طریق خود را به حوزه اتحادیه اروپا برسانند.

نخست وزیر مجارستان سال‌ها است که در راستای تقویت سیاست‌های مهاجرتی اروپا و مقابله با هجوم پناهجویانی که از آفریقا و آسیا عزم قاره سبز را دارند، مبارزه می‌کند. به گفته ویکتور اوربان منطقه بالکان همچنان میزبان حدود ۱۳۰ هزار پناهجو است که در دور پیش بحران مهاجرت غیر قانونی وارد اروپا شده بودند.

ویکتور اوربان که روز چهارشنبه به همراه همتاهای خود در گروه ویشگراد (کشورهای جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اسلواکی) از اقدامات دولت یونان برای مقابله با ورود پناهجویان ساکن ترکیه به این کشور استقبال کرد در ادامه یادآور شد که اروپا باید سیاست‌های مجارستان را برای کنترل موج مهاجرت غیرقانونی در پیش گیرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان بر سر نبرد ادلب: اروپا یا از ما حمایت کند یا منتظر موج پناهجویان باشد

جوانان مخالف ویکتور اوربان در خیابان‌های بوداپست؛ «او نخست وزیر ما نیست»

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد