اردوغان بر سر نبرد ادلب: اروپا یا از ما حمایت کند یا منتظر موج پناهجویان باشد

Greece Migrants
Greece Migrants Copyright Emrah Gurel/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
Copyright Emrah Gurel/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد دو سرباز این کشور در ادلب در سوریه جان خود را از دست دادند.

آگهی

وزارت دفاع ترکیه روز چهارشنبه ۴ مارس اعلام کرد دو سرباز دیگر این کشور در درگیری‌های ادلب در سوریه کشته شدند.

درگیری‌ها در ادلب میان نیروهای حامی دولت سوریه و ستیزه‌جویانی که از سوی ترکیه حمایت می‌شوند بالا گرفته است و آنکارا خود به صورت مستقیم وارد این درگیری‌ها شده است.

ترکیه روز یکشنبه، ۱ مارس دو فروند هواپیمای جنگی سوریه از نوع SU-24 را در آسمان استان ادلب در شمال‌غرب سوریه هدف گرفت و سرنگون کرد.

در همین زمینه، رجب طیب اردوغان، رئيس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه اتحادیه اروپا را تهدید کرد یا از عملیات نظامی این کشور در سوریه حمایت کنند یا خود را آماده رو به رو شدن با موج بزرگ‌تری از پناهجویان در اروپا کنند.

این تهدید اردوغان در حالی صورت می‌گیرد که در روزهای اخیر هزاران مهاجر از ترکیه به سمت مرزهای دریایی و زمینی یونان به راه افتاده‌اند.

اردوغان در بخش دیگری از سخنرانی خود در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه، گفت: «اگر کشورهای اروپایی می‌خواهند بحران پناهجویان را حل کنند، باید از برنامه‌های ما در سوریه حمایت کنند. در شرایطی که هر روز صدای فاشیسم در اروپا بلندتر از قبل به گوش می‌رسد، افزایش موج پناهجویان می‌تواند برای آنها یک فاجعه واقعی باشد.»

آقای اردوغان همچنین بار دیگر بشار اسد را تهدید کرد که تا دیر نشده به خود بیاید چرا که سایر کشورها دیگر از او حمایت نخواهند کرد. «ما با عملیات سپر بهار نشان دادیم که می‌دانیم چگونه بجنگیم، هرچند ما به دنبال جنگ نیستیم و امیدواریم بعد از گفتگوی روز پنجشنبه با ولامیر پوتین آتش‌بس فوری در ادلب برقرار شود. اما بشار اسد باید بداند حمایت‌های نظامی دیگر کشورها نمی‌تواند او را نجات دهد.»

عملیات ترکیه همزمان با حملات ارتش سوریه و هواپیماهای جنگی روسیه به شرق استان ادلب انجام می‌شود که از روز شنبه شدت یافته است و این منطقه به یکی از اصلی‌ترین محورهای درگیری بین شورشیان تحت حمایت ترکیه و ارتش سوریه تبدیل شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دبیرکل ناتو در جریان دیدار با اردوغان: پشتیبانی از ترکیه ادامه خواهد یافت

اوربان: مجارستان از اتحادیه اروپا در برابر موج مهاجران دفاع می‌کند

بشار اسد: با اردوغان دیدار کنم که چه شود؟ با هم نوشیدنی بنوشیم؟