کرونا در جهان؛ شمار قربانیان در ایتالیا به ۵۲ نفر افزایش یافت

کرونا در جهان؛ شمار قربانیان در ایتالیا به ۵۲ نفر افزایش یافت
Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار کشورهای درگیر شیوع ویروس کرونا با عبور آن از مرزهای عربستان، تونس، پرتغال، جمهوری چک، اندونزی و آندورا به ۷۲ کشور رسید.

آگهی

شمار کشورهای درگیر شیوع ویروس کرونا با عبور آن از مرزهای عربستان، تونس، پرتغال، جمهوری چک، اندونزی و آندورا به ۷۲ کشور رسید.

با اعلام ۲۰۲ مورد ابتلای جدید در چین و با ابتلای ۵۹۹ نفر دیگر در کره جنوبی به ویروس کرونا، تعداد افرادی که در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ دچار شده‌اند، روز دوشنبه ۱۲ اسفند (۲ مارس) به مرز ۹۰ هزار نفر نزدیک شد.

همچنین ۴۲ چینی، ۵ کره‌ای و یک آمریکایی نیز روز دوشنبه به جمع قربانیان ناشی از شیوع ویروس کرونا افزوده شدند.

آمریکا؛ با مرگ چهارمین فرد مبتلا به ویروس کرونا شمار قربانیان به شش نفر رسید

مقام‌های بهداشتی آمریکا اعلام کردند که تعداد جانباختگان بیماری کووید-۱۹ در این کشور با مرگ چهار نفر دیگر به شش نفر افزایش پیدا کرد. تمام این افرد در ایالت واشنگتن بوده‌اند.

با این حال دکتر جف دوچین، مسئول بهداشت عمومی سیاتل و کینگ کانتی در یک نشست خبری تاکید کرد که تعطیلی مدارس یا لغو برخی از برنامه‌ها فعلا توصیه نمی‌شود اما پیش‌بینی می‌شود که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا ادامه پیدا کند.

تعداد کل افراد آلوده به ویروس کرونا در ایالت واشنگتن در حال حاضر ۱۸ نفر گزارش شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز امروز تاکید کرد، دولت وی از شرکت‌های داروسازی خواسته است تا روند کار برای تولید واکسن کرونا را سرعت ببخشند. وی به جزییاتی در این زمینه اشاره نکرد.

آسوشیتدپرس
بیمارستانی که در ایالت واشنگتن از بیماران مبتلا به ویروس کرونا نگهداری می‌کندآسوشیتدپرسTed S. Warren

شمار قربانیان کرونا در ایتالیا به ۵۲ نفر افزایش یافت

اداره حفاظت عمومی ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۵۲ نفر افزایش یافته و شمار افراد آلوده به این ویروس هم از ۱۶۹۴ مورد دیروز به ۲۰۳۶ نفر تا عصر دوشنبه رسیده است.

طبق گفته مقام‌های ایتالیا ۱۴۹ نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند. شیوع ویروس کرونا از ۱۰ روز پیش در چندین نقطه در شمال ایتالیا متمرکز شده اما چندین مورد نیز در نقاط دیگر گزارش شده است.

کرونا به عربستان رسید

وزارت بهداشت عربستان سعودی عصر دوشنبه اعلام کرد که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسید. بر پایه اعلام این وزارتخانه، فرد مبتلا از بحرین وارد عربستان شده ولی پیشتر در ایران حضور داشته ولی به هنگام ورود به عربستان در مورد سفر خود به ایران پنهان‌کاری کرده بوده است.

افزایش مبتلایان در قطر و اردن

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در قطر با تایید نتیجه مثبت آزمایش ۴ فرد دیگر توسط وزارت بهداشت این کشور به ۷ نفر رسید. بر پایه اعلام وزارت بهداشت قطر، دو نفر از این مبتلایان تبعه قطر و دو نفر دیگر هم کارگر خارجی مقیم قطر بوده‌اند که اخیرا در قالب پروازی خصوصی توسط دولت این کشور از ایران بازگرداننده شده بودند.

وزارت بهداشت اردن نیز روز دوشنبه از ابتلای یک نفر به بیماری کووید-۱۹ خبر داد.

شیوع کرونا در جهان ۹ برابر چین شد

همزمان تدروس آدهانوم گبریسیوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در جریان کنفرانس خبری روز دوشنبه خود در ژنو گفت:«میزان شیوع ویروس کرونا در جهان طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ برابر آن چه که در چین رخ داده، بوده است.»

او همچنین بار دیگر نسبت به شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، کره جنوبی، ایتالیا و ژاپن ابراز نگرانی کرد.

عذرخواهی رهبر فرقه مذهبی شین‌چان‌جی

با ادامه شیوع شتابان ویروس کرونا در کره جنوبی، رهبر فرقه مذهبی شین‌چان‌جی با حضور در کنفرانس خبری از مردم به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در میان پیروان این فرقه عذرخواهی کرد. لی مان-هی با انجام سجده‌ای طولانی در برابر چشمان میلیون‌ها بیننده تلویزیونی در کره جنوبی گفت که هر چند عمدی در کار نبوده ولی از این اتفاق عمیقا متاسف است.

اعضاء این فرقه مذهبی طی روزهای گذشته با موج روزافزون انتقادهای عمومی و دولتی مواجه شده بود، چرا که مطابق اعلام وزارت بهداشت کره حنوبی حدود ۶۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور عضو این فرقه مذهبی هستند.

دولت کره جنوبی تاکید دارد که علت شیوه گسترده ویروس کرونا در این کشور، سفرهای تبلیغی اعضاء فرقه شین چان‌جی به ووهان چین بوده است.

پیشتر مدیر بخش بین‌المللی فرقه شین‌چان‌جی به سی‌ان‌ان گفته بود که این فرقه ۳۵۷ پیرو در ووهان دارد ولی برخلاف ادعای دولت اخیرا سفری به کره جنوبی نداشته‌اند.

آگهی

با این حال وزارت بهداشت کره جنوبی تاکید دارد که شهر دائگو و منطقه تحت سکونت اعضای فرقه شین‌چان‌جی کانون اولیه شیوع کرونا در این کشور بوده است.

تاکنون بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ نفر در کره جنوبی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از این میان ۲۶ تن جان باخته‌اند.

عکس از خبرگزاری فرانسه

تعلیق پروازهای مناطق پرخطر به پراگ

در پی شناسانی ۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری چک، این کشور پروازهای ورودی از فرودگاه شهرها و کشورهای پرخطر را معلق کرد.

بر پایه این تصمیم وزارت بهداشت جمهوری چک که توسط آندری بابیش، نخست وزیر این کشور اعلام شد، پروازها از شهرهای میلان، بلونیا و وِنیز به مقصد پراگ و نیز تمامی پروازهای ورودی از کره جنوبی تا اطلاع ثانوی تعلیق شد.

جان باختن یک مبتلای دیگر در فرانسه

یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه عصر روز دوشنبه جان خود را دست داد تا شمار جانباختگان بیماری کووید-۱۹ در فرانسه به ۳ نفر برسد.

آگهی

همزمان با ثبت ۱۹۱ مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه، ۱۰۰ مدرسه که در مجموع ۲۸ هزار دانش آموز دارد، در منطقه اوآز این کشور تا ۱۴ مارس تعطیل شد.

همچنین عصر روز یکشنبه راننده شرکت اتوبوسرانی فلیکس‌بوس که از مبدا میلان راهی لیون شده بود، پس از ورود به ایستگاه پِرَش با هشدار مسافران نسبت به وجود علائم بیماری کووید-۱۹ در او، با آمبولانس راهی بیمارستان شد.

نتیجه آزمایش این راننده ایتالیایی منفی بود ولی نتیجه آزمایش یکی از کارکنان بازار روز فرانش‌ویل در حاشیه شهر لیون مثبت اعلام شد تا شمار افراد مبتلا در بخش رُن به ۴ نفر برسد. ۳ نفر از این بیماران در بیمارستان کروا-روس شهر لیون بستری هستند.

تاکنون ۱۹۱ نفر در فرانسه به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

بی‌ام‌و کارکنان خود را قرنطینه کرد

شرکت بی‌ام‌و روز دوشنبه ۱۵۰ تن از کارکنان خود را در مونیخ قرنطینه کرد. این اقدام خودروساز آلمانی پس از آن صورت گرفت که نتیجه آزمایش یکی از کارگران این شرکت مثبت اعلام شد.

آگهی

این شرکت با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که بهداشت و ایمنی کارکنان این شکرت اولویت اصلی مدیریت است و بر همین اساس حفظ بهداشت محیط کار را در طول دوران شیوع ویروس کرونا با جدیت ادامه خواهد داد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان روز دوشنبه با ۲۰ مورد افزایش به ۱۵۰ نفر رسید.

ابتلای یک پزشک پرتغالی

وزارت بهداشت پرتغال اعلام کرد که نتیجه آزمایش دو فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور مثبت بوده است. بر پایه این اطلاعیه یکی از افراد مبتلا یک پزشک پرتغالی است که برای تعطیلات به شمال ایتالیا سفر کرده بود.

بدین ترتیب پرتغال به عنوان ۷۰‌امین کشور جهان، شیوع ویروس کرونا را گزارش کرد.

وزارت بهداشت روسیه نیز روز دوشنبه از ابتلای یک شهروند بازگشته از ایتالیا به ویروس کرونا خبر داد.

آگهی

غربال مسافران ایرانی در هند

پس از آن که روز دوشنبه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند با ۲ مورد افزایش به ۵ مورد رسید، وزارت بهداشت این کشور از افزایش شمار مسافران خارجی مورد غربالگری در مبادی ورودی این کشور خبر داد.

بر این اساس، مسافران ورودی از ۱۲ کشور از جمله ایران، ایتالیا، نپال، ویتنام، اندونزی و مالزی به محض ورود به ۲۱ فرودگاه، ۱۲ بندر و ۶۵ منطقه مرزی، غربال می‌شوند و مورد آزمایش‌های پزشکی مورد نیاز برای تشخیص اولیه ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار می‌گیرند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت هند تاکنون نتیجه آزمایش سه هزار و ۲۱۷ نفر منفی بوده و بررسی وصعیت ۲۳ فرد مشکوک ادامه دارد.

افزایش سطح هشدار در اروپا

اتحادیه اروپا سطح هشدار برای ویروس کرونا را از «متوسط» به «زیاد» افزایش داد. این خبر را روز دوشنبه اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا بر پایه ارزیابی مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اعلام کرد.

خانم فن درلاین دلیل اتخاذ این تصمیم را روند رو به رشد شیوع ویروس کرونا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا دانست، به طوری که تاکنون بیش از دو هزار و ۱۰۰ تن از شهروندان کشورهای عضو این اتحادیه به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آگهی

تعطیلی موزه لوور و مدارس لندن

در ایتالیا، بحرانی‌ترین کشور اتحادیه اروپا از نظر شیوع ویروس کرونا، شمار مبتلایان روز دوشنبه از مرز ۱۷۰۰ تن فراتر رفت و تعداد جانباختگان ناشی از بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۴۱ تن رسید. پیشتر در فرانسه نیز دو نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته بودند.

در پی ثبت ۱۳۰ مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه، درهای موزه لوور در پاریس روز دوشنبه نیز همچون تعطیلات پایان هفته بسته ماند. دولت فرانسه پیشتر تجمع بیش از ۵ هزار نفر را ممنوع اعلام کرده و خواستار لغو مراسمی شده بود که موجب تجمع بالای مردم می‌شود.

در بریتانیا نیز با افزایش شمار مبتلایان به ۴۰ تن و تایید نتیجه آزمایش یکی از کارکنان مدرسه‌ای پسرانه در جنوب غرب لندن، این مدرسه تعطیل شد. فرد مبتلا به کرونا اخیرا به ایتالیا سفر کرده بود.

نخستین مورد کرونا در نیویورک

همزمان با اعلام مرگ دومین نفر در ایالات متحده بر اثر کرونا، نخستین مورد ابتلا به این بیماری در ایالت نیویورک نیز مشاهده شد. هر دو نفر فوتی آمریکا از شهر سیاتل در ایالت واشنگتن گزارش شده است.

اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا روز یکشنبه یکم مارس (۱۱ اسفند) از مشاهده نخستین مورد از ابتلا به کرونا در این ایالت خبر داد.

آگهی

فرد مبتلا به کرونا در نیویورک یک زن ۳۹ ساله است که به تازگی در ایران بوده است. این بیمار هم اکنون با تنگی نفس و دیگر نشانه‌های کرونا در منزل خود قرنطینه شده و فرماندار ایالت نیویروک می‌گوید که حال او وخیم نیست.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اندرو کوئومو همچنین در مورد خطر شیوع گسترده در ایالات نیویورک گفته است که «جای نگرانی نیست» زیرا سطح خطر پایین است.

تا کنون دست کم ۸۷ نفر به ویروس این بیماری جدید موسوم به کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

با آن که آمار رسمی اعلام شده مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا نسبت به کانون‌های اصلی شیوع این بیماری در چین و سایر کشورها بسیار پایین است، اما بسیاری از کارشناسان در این کشور در مورد نبود آمادگی بیمارستانی کافی در رویارویی با این بیماری هشدار داده‌اند. آنها همچنین از توزیع ناکافی کیت‌‌های آزمایش کرونا در آمریکا انتقاد می‌کنند.

آگهی

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری و مسئول مدیریت بحران کرونا در آمریکا گفته است که در دو روز آخر هفته گذشته ۱۵ هزار کیت در بازار این کشور توزیع شده و بناست ۵۰ هزار کیت دیگر نیست تهیه و توزیع شود.

سیاتل: نخستین و دومین فوتی در آمریکا

فردی که روز شنبه ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) بر اثر کرونا در ایالات متحده درگذشت یک مرد ۷۰ ساله اهل ایالت سیاتل بود که در بیمارستان «اورگرین هلت» کرکلند واقع در جنوب شهر سیاتل بستری بود.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

پیش از این نیز مرگ یک شهروند دیگر آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری نوظهور خطرناک روز شنبه در همین بیمارستان تأیید شده بود. نخستین قربانی کرونا در آمریکا ۵۰ ساله بود.

مقام‌های بهداشت سیاتل واقع در شمال غربی آمریکا روز یکشنبه از ابتلای سه نفر دیگر در این منطقه خبر داده بودند. این سه بیمار ۷۰، ۸۰ و ۹۰ ساله‌اند و حال همگی آنها وخیم گزارش شده است.

آگهی

نخستین فرد مبتلا ابتلا به کرونا در تاسمانی استرالیا از ایران آمده

نخستین مورد ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در جزیره تاسمانی استرالیا تأیید شد.

سارا کورتنی، وزیر بهداشت ایالت تاسمانی استرالیا روز یکشنبه گفت این فرد که جواب آزمایش کرونای او مثبت بوده یک شهروند ۴۰ ساله است که هفته پیش در ایران بوده و روز شنبه از طریق مالزی و ملبورن به تاسمانی بازگشته است. این بیمار که به گفته خانم کورتنی، خودش به بیمارستان مراجعه کرده، هم اکنون در بیمارستانی در شهر لانسستون بستری است.

به گفته مسئولان محلی، این مرد در هنگام ورود به بیمارستان در حالی که ماسک به دهان زده بود، به شدت سرفه می‌کرده و تب داشته است.

تا کنون ۲۹ مورد ابتلا به کرونا در استرالیا شناسایی شده است. نخستین مورد فوتی کرونا در این کشور مردی ۷۸ ساله به نام جیمز کوان بود که روز شنبه درگذشت.

استرالیا ورود مسافران از ایران را ممنوع می‌کند

روزنامه «ساندی مورنینگ هرالد» روز یکشنبه نوشت که مقام‌های دولت استرالیا قصد دارند ورود مسافران از ایران به این کشور را ممنوع کرده و ورود افراد از کشورهای دیگر کانون کرونا به ویژه ایتالیا را نیز محدود کنند.

آگهی

به نوشته این روزنامه دلیل چنین تصمیمی، بالا رفتن آمار مرگ و میر ناشی از شیوع گسترده کرونا در ایران است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا در ایران؛ پزشکیان می‌گوید ارقام مبتلایان به کرونا واقعی نیست

تصاویری از انتقال هواپیمای مافوق صوت کنکورد از مسیر رودخانه در نیویورک

ماجرای مرموز کشف پای قطع شده یک انسان در متروی نیویورک