سیل و طوفان در بخش‌های مختلف ایران؛ تخریب چند پل‌ در لرستان

سیل و طوفان در بخش‌های مختلف ایران؛ تخریب چند پل‌ در لرستان
Copyright Isna
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بارش‌های شدید باران و برف در ایران مشکلات بسیاری را برای مردم پدید آورده است. بارش شدید باران در خرم آباد باعث شده سطح آب رودخانه «خرم رود» بالا آمده و در مرز طغیان قرار گرفته است.

آگهی

شرایط آب و هوایی در مناطق مختلفی از ایران شرایط را برای شهروندان ایرانی با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده است. از بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن سیل گرفته تا وزش باد شدید و بارش برف و باران که در پاره ای موارد قطع برق را نیز در پی داشته است.

لرستان

بارندگی‌های شدید در استان لرستان راه‌های ارتباطی به ۲۵۰ روستا در شهرستان الیگودرز را قطع کرده است.

این بارش شدید باعث شده سطح آب رودخانه خرم‌رود در شهر خرم‌آباد به مرز طغیان برسد

حمید کشکولی، فرماندار الیگودرز روز چهارشنبه ۷ اسفند به خبرگزاری ایسنا گفته است با آغاز بارش برف در منطقه دسترسی الیگودرز ـ شول‌آباد و خرم‌آباد ـ شول‌آباد به علت ریزش کوه و طغیان رودخانه قطع شده‌است.

این در حالیست که اوضاع در دیگر بخش‌های این استان هم تفاوت چندانی ندارد. جاده خرم‌آباد به الشتر در منطقه روستای چشمه‌سرده به علت احتمال تخریب پل، مسیر یک‌طرفه شده‌است.

بهروز مرادپور، مدیر کل هواشناسی استان لرستان، به خبرگزاری ایرنا گفته است نورآباد ممسنی با میانگین بارندگی ۱۴۴.۹ میلیمتر بیشترین میزان بارش را ثبت کرده است.

قطعی برق یکی دیگر از مشکلات مردم این استان است. فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت برق لرستان تایید کرده که ۳۷ روستا در این استان با خاموشی برق رو‌به‌رو هستند. آقای خودنیا به خبرگزاری ایسنا گفته است با توجه به انسداد برخی از جاده‌ها از وضعیت تاسیسات برق در برخی دیگر از روستاها بی‌خبر هستند.

به راه افتادن سیلاب سبب تخلیه شبانه شهر نورآباد دلفان شد و بار دیگر غرب پلدختر را در خطر طغیان رودخانه کشکان قرار داد.

تخریب پل‌های موقت، ورود آب به خانه‌های مردم، اعلام آماده باش در شهرستان درود، سیلابی شدن شهرستان نورآباد و بسته شدن راه های ارتباطی از جمله خسارت‌های ناشی از سیل به شمار می‌رود.

شمال

جاده کرج - چالوس پس از چندین روز بارش شدید باران و برف هم مسدود شد.

محور چالوس و محور هراز در مسیر رفت و برگشت تا اطلاع بعدی مسدود هستند. نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، به علت شدت بارش برف و باران و همچنین خطر ریزش کوه و بهمن، دو محور هراز و چالوس تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.

همچنین مهدی شادنوش نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان از مردم خواست از سفر به این استان بپرهیزند. آقای شادنوش با اشاره به احتمال بالای انتقال کرونا در این استان توصیه کرد مردم از سفرهای غیرضروری به گیلان خودداری کنند.

کرمان

وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در شرق استان کرمان، احتمال وقوع طوفان شن و خاک را در برخی از مناطق این استان شدت بخشیده است. ستاد مدیریت بحران استان کرمان در بیانیه‌ای نسبت به وقوع طوفان شن هشدار داده است. در بخشی از بیانیه این ستاد آمده است: «وزش باد نسبتا شدید و طوفان‌هایی که سرعت آنها ممکن است به ۸۵ تا ۹۵ کیلومتر بر ساعت برسد، تا روز پنجشنبه باعث خیزش گرد وخاک و وقوع طوفان شن در مناطقیاز این استان می‌شود.»

حمیده حبیبی رئيس اداره هواشناسی استان کرمان در این رابطه به خبرگزاری ایسنا گفته است: «احتمال وقوع طوفان شن و خاک در محورهای مواصلاتی استان به استان‌های همجوار وجود دارد.»

"مسئولان محلی همچنین هشدار داده‌اند احتمال اختلال در تردد جاده‌ای و ریلی و همچنین سقوط اشیا از بلندی و آسیب دیدن تابلوهای تبلیغاتی و بنرها در این استان وجود دارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمار قربانیان سیل در ۷ استان ایران به دست‌کم ۱۲ نفر رسید

سیل ونیز؛ ایتالیا بعد از ۳۵ سال به طرح سدسازی شتاب می‌دهد

سیل در اسپانیا؛ ده‌ها خودروی سواری واژگون شد