روحانی: تحریم‌ها مانند کرونا است، ترسش بیشتر از واقعیت آن است

روحانی: تحریم‌ها مانند کرونا است، ترسش بیشتر از واقعیت آن است
Copyright پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در دیدار با وزیر امور خارجه اتریش گفت که تحریم‌های آمریکا «مانند ویروس کرونا است، ترس و وحشت آن بیشتر از واقعیت آن است.» وی در عین حال از اتحادیه اروپا خواست که در برابر اقدامات آمریکا که وی آن‌ها را غیرقانونی عنوان کرد، بایستد.

آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در دیدار با وزیر خارجه اتریش گفت که تحریم‌های آمریکا مانند ویروس کرونا است، ترس و وحشت آن بیشتر از واقعیت آن است. وی در عین حال از اتحادیه اروپا خواست که در برابر اقدامات آمریکا که وی آن‌ها را غیرقانونی عنوان کرد، بایستد.

وی در این دیدار تاکید کرد که همچنان می‌توان برجام را حفظ کرد و افزود: «ایران به سهم خود به این توافق متعهد بوده است.»

وی همچنین به طرح صلح هرمز با هدف برقراری صلح و امنیت در منطقه اشاره کرد و گفت: «همه مشکلات منطقه ما ناشی از مداخلات غلط و غیرقانونی آمریکا در مسائل این منطقه است.»

ایران طرح صلح هرمز را در اکتبر گذشته همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه ارائه کرد.

حسن روحانی همزمان با سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد این طرح را پیشنهاد داد و از کشورهای منطقه دعوت کرد که برای «حفظ امنیت، صلح، ثبات و پیشرفت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز» به آن بپیوندند.

رئیس جمهوری ایران در دیدار امروز خود با وزیر امور خارجه اتریش همچنین تاکید کرد: «معتقدیم امنیت این منطقه در امنیت اروپا و همچنین امن بودن مسیر انرژی برای همه جهان و اروپا اهمیت دارد.»

طبق گزارش ایرنا، الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش با اشاره به میزبانی وین از مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵، برجام را نقطه عطفی در اعتمادسازی در منطقه و جهان عنوان کرد و افزود: «حفظ برجام سیاست اصلی ما و اتحادیه اروپا است و برای آن همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.»

بر اساس این گزارش وی با اشاره به طرح «صلح هرمز» از سوی ایران برای برقراری صلح و آرامش درمنطقه و خلیج فارس گفت: «از نظر ما طرح صلح هرمز می تواند نقشه راه ایجاد صلح و ثبات در منطقه باشد و اتریش از این طرح که در جهت اعتمادسازی ارائه شده استقبال می‌کند و علاقه‌مند است نقش مثبت خود را در این پروسه ایفا کند.»

این دومین دیدار حسن روحانی با مقام‌های اروپایی در تهران است. روز گذشته وی با استف بلوک، وزیر امور خارجه هلند دیدار کرد و گفت که توافق هسته‌ای به نفع منطقه و جهان است و اقدام آمریکا در خروج از برجام به ضررملت های منطقه ، جهان و خود مردم آمریکا بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحقیر یا سرکوب خیالی؛ استراتژی حکومت ایران در مقابل ویروس کرونا چیست؟

تهران «مذاکرات غیرمستقیم» ایران و آمریکا در عمان درباره رفع تحریم‌ها را تأیید کرد

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند