کمیسیون اروپا پس از دیدار با مارک زاکربرگ بر احتمال اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه در فضای مجازی تاکید کرد

کمیسیون اروپا پس از دیدار با مارک زاکربرگ بر احتمال اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه در فضای مجازی تاکید کرد
Copyright Copyright 2020 The Associated Press. All rights reservedFrancisco Seco
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قوانین و عرف حقوقی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با مقررات ایالات متحده آمریکا در حد و مرز آزادی بیان متفاوت است.

آگهی

کمیسر صنعت اتحادیه اروپا روز دوشنبه و پس از دیدار با مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک و مالک اینستاگرام و واتس‌اپ نسبت به اتخاذ تدابیر و قوانین سخت‌گیرانه در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تی‌یری برتون، کمیسر صنعت اتحادیه اروپا گفت در صورتی که پلاتفورم‌های شبکه‌های اجتماعی خود را در برابر محتوای نفرت‌پراکنانه، غیرقانونی و اخبار جعلی سامان ندهند، کمیسیون اروپا دست به کار خواهد شد.

آقای برتون پس از دیدار با مارک زاکربرگ در بروکسل گفت: «شبکه‌های اجتماعی و به‌ویژه فیسبوک مسئولیت واضحی در برابر شهروندان ما و همچنین دموکراسی دارند.»

در سال‌های گذشته مساله انتشار سازمان‌یافته اخبار جعلی و پیام‌هایی با محتوای نفرت‌پراکنانه در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد گسترده سیاستمداران اروپایی مواجه شده است. قوانین و عرف حقوقی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با مقررات ایالات متحده آمریکا در حد و مرز آزادی بیان متفاوت است؛ کشورهای اروپایی به‌شکل سنتی نظارت و سختگیری بیشتری بر اصل آزادی بیان اعمال می‌کنند.

مارک زاکربرگ پیش از این برای ادای توضیح درباره رسوایی استفاده از داده‌های شخصی کاربران برای اهداف سیاسی در پارلمان اروپا حضور یافته بود.

کمیسر صنعت اتحادیه اروپا با اشاره به گفت‌وگوهای سازنده با مالک فیسبوک گفت: «ما درباره لزوم قرار گرفتن در موقعیتی که بتوانیم تمام این کنش‌ها را کنترل کنیم، صحبت کردیم.» وی افزود: «اگر تمام پلاتفورم‌های فعال در اروپا در موارد سوء‌استفاده [از آزادی بیان] مداخله نکنند، ما مجبور خواهیم شد برخورد سختگیرانه‌تر را در دستور کار قرار دهیم.»

کمیسیون اروپا در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی مقررات متحد‌الشکلی با نام «قانون سرویس‌های دیجیتالی» را تصویب کند. به گفته آقای برتون این قانون ممکن است مقررات محدودکننده را شامل شود.» وی حاضر نشد درباره پیش‌نویس این قانون جزئیاتی ارائه دهد.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زاکربرگ: از اینکه در شناسایی فعالیت روسیه در فیس‌بوک سریع نبودم پشیمانم

عذرخواهی زاکربرگ بخاطر کم‌کاری در جلوگیری از درز اطلاعات کاربران فیس‌بوک

چراغ سبز کمیسیون به آغاز مذاکرات الحاق اوکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا؛ فن درلاین: روز تاریخی است