مجارستان: سازمان ملل به جای پناهجویان‌ برای مبارزه با تروریسم خرج کند

مجارستان: سازمان ملل به جای پناهجویان‌ برای مبارزه با تروریسم خرج کند
Copyright APDarko Vojinovic
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از ماه اوت سال ۲۰۱۸ تا کنون، ۲۸ پناهجو از سوی مقام‌های مجارستان به گرسنگی کشیده شده اند. یک زن افغان آخرین مورد از این قربانیان است.

آگهی

پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان سازمان ملل را به هدر دادن پول برای کمک و اشاعه پناهجویی متهم کرد.

آقای سیارتو روز سه‌شنبه در جریان کنفرانس مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد در وین، پایتخت اتریش، خواستار آن شد که پول سازمان ملل به جای حمایت از پناهجویان، خرج جنگ علیه تروریسم شود. 

وزیر خارجه دولت راست‌گرای ویکتور اوربان گفت: «سیاست‌های مهاجرتی سازمان ملل مردم را به ترک زادگاهشان تشویق می‌کند [و همین امر] باعث بروز خطرات بسیاری در کشورها و مناطق محل عبور پناهجویان می‌شود.»

AP
پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستانAP

حزب راست‌گرای «فیدس» از زمان به قدرت رسیدن دوباره در سال ۲۰۱۰ میلادی، سیاست‌های به شدت سختگیرانه‌ای علیه پناهجویان در پیش گرفته است. مجارستان مقصد مهاجران و پناهندگان نیست و صرفا یکی از کشورهایی است که در مسیر عبور آوارگان به سوی اروپای مرکزی قرار دارد. دیوان حقوق بشر اروپا بارها از مجارستان خواسته است تا مانع دسترسی پناهجویان درمانده در مناطق ترانزیت مرزی به غذا نشود.

حدود ۲۰۰ پناهجو، از جمله چندین کودک روز پنجشنبه هفته گذشته با تجمع در برابر مرز مجارستان با صربستان، از کشورهای اتحادیه اروپا خواستند که آن‌ها را بپذیرند.

سازمان غیردولتی موسوم به «کمیته هلسینکی مجارستان» می‌گوید از ماه اوت سال ۲۰۱۸ تا کنون، ۲۸ پناهجو از سوی مقام‌های مجارستان به گرسنگی کشیده شده اند. یک زن افغان آخرین مورد از این قربانیان است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجارستان نگران از موج جدید پناهجویان: اتحادیه اروپا با ترکیه گفتگو کند

مرد سوری در مجارستان به تروریسم و جنایت علیه بشریت متهم شد

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد