سخنان بورل درباره «سندرم گرتا»؛ کمیسیون اروپا عذرخواهی کرد

سخنان بورل درباره «سندرم گرتا»؛ کمیسیون اروپا عذرخواهی کرد
Copyright عکس ها از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جوزپ بورل در صفحه توئیتر خود نوشت: «می‌خواهم از همه کسانی که ممکن است از اشاره ناشایست من به جنبش مهم جوانان برای مبارزه با تغییرات آب وهوایی احساس توهین کرده‌اند عذرخواهی کنم.»

آگهی

کمیسیون اروپا روز دوشنبه بابت سخنان جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه که جوانان هوادار گرتا تونبرگ، نوجوان ۱۷ ساله سوئدی را مبتلا به «سندرم گرتا» دانسته بود، عذرخواهی کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در سخنان خود در بروکسل در مورد آمادگی جوانان معترض به تغییرات آب و هوایی به ایجاد دیگرگونی در نحوه زندگی شان ابراز تردید کرده بود.

جوزپ بورل با طعنه در مورد جوانان معترض به گرمایش زمین گفته بود: «تظاهرات علیه تغییرات آب و هوایی تا وقتی که از شما خواسته نشده که هزینه [این مبارزه] را بپردازید خوب است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

او در ادامه هواداران این رویکرد را مبتلا به «سندرم گرتا» دانسته بود. این سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعتراض های گسترده ای را برانگیخت. امری که باعث شد جوزپ بورل بابت این سخنان عذرخواهی کند.

او روز شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «می خواهم از همه کسانی که ممکن است از اشاره ناشایست من به جنبش مهم جوانان برای مبارزه با تغییرات آب وهوایی احساس توهین کرده اند عذرخواهی کنم.»

با این حال اعتراض ها به سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وجود توئیت روز شنبه او ادامه یافت. سخنگوی کمیسیون اروپا در همین راستا روز دوشنبه مجبور شد تا بار دیگر ضمن عذرخواهی بابت سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سخنان او را «ناشایست» توصیف کند.

دانا اسپینان، سخنگوی کمیسیون اروپا روز چهارشنبه گفت: «امیدواریم تا با آن توئیت همه چیز روشن شده باشد.»

وی همچنین افزود که تمام اعضای کمیسیون اروپا از جنبش جوانان معترض به تغییرات آب و هوایی حمایت می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گرتا تونبرگ نام خود را ثبت تجاری می‌کند

دختر فعال هندی: مرا «گرتا تونبرگ» نخوانید

استیو منوچین: گرتا اول برود درس اقتصاد بخواند، گرتا تونبرگ: ما وسط میدانیم