گرتا تونبرگ: وقتم را با صحبت با ترامپ تلف نمی‌کنم

گرتا تونبرگ: وقتم را با صحبت با ترامپ تلف نمی‌کنم
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گرتا تونبرگ در مورد حملات لفظی به خود گفت: «حدس می زنم که این حملات یک معنایی دارند و آن هم این است که آنها [رهبران] می ترسند که جوانان باعث تغییری شوند که آنها نمی خواهند. اما این تنها اثبات این نکته است که ما در عمل داریم کاری مفید انجام می دهیم و آنها ما را نوعی تهدید محسوب می کنند.»

آگهی

گرتا تونبرگ، نوجوان ۱۶ ساله مدافع محیط زیست روز دوشنبه گفت که گفتگو با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد در مورد گرمایش زمین «وقت تلف کردن» محسوب می شد.

این نوجوان سوئدی همچنین حملات لفظی به خود را «خنده دار» دانست و اظهار امیدواری کرد که بتواند زندگی عادی خود را از سر بگیرد.

رئیس جمهوری ایالات متحده روز ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) در واکنش به انتخاب گرتا تونبرگ به عنوان شخصیت سال مجله تایم به او پیشنهاد کرد که استراحت کند و با یک دوستش به تماشای یک فیلم بنشیند.

گرتا تونبرگ در پاسخ به پرسش رادیوی «بی بی سی» در مورد اینکه در صورت ملاقات با دونالد ترامپ به او چه خواهد گفت، اظهار داشت: «صادقانه باید بگویم که فکر نمی کنم چیزی به او می گفتم زیرا او به وضوح به حرف دانشمندان و کارشناسان توجه نمی کند، چرا حالا به حرف من توجه کند؟ احتمالا هیچ چیزی نمی گفتم، وقتم را تلف نمی کردم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حملات لفظی به گرتا تونبرگ تنها به توئیت های دونالد ترامپ خلاصه نمی شود. ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل نیز در ماه جاری از گرتا تونبرگ به عنوان «بچه لوس و بداخلاق» یاد کرده بود.

گرتا تونبرگ در مورد این حملات لفظی گفت: «حدس می زنم که این حملات یک معنایی دارند و آن هم این است که آنها [رهبران] می ترسند که جوانان باعث تغییری شوند که آنها نمی خواهند. اما این تنها اثبات این نکته است که ما در عمل داریم کاری مفید انجام می دهیم و آنها ما را نوعی تهدید محسوب می کنند.»

گرتا تونبرگ هنگامی که در سن ۱۵ سالگی با تحصن در مقابل پارلمان سوئد به تغییرات آب و هوایی اعتراض کرد مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. اعتراض های گرتا تونبرگ در مدت کوتاهی الهام بخش بسیاری از نوجوانان و جوانان در کشورهای مختلف شد تا در تظاهرات هفتگی (جمعه هر هفته) به گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی اعتراض کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آدمک به دار آویخته شده گرتا تونبرگ در رم؛ مقامات ایتالیا تحقیق می‌کنند

گرتا تونبرگ، فعال ۱۶ ساله سوئدی: سیاستمداران فراتر از کودکان به دانشمندان هم بی‌توجه‌اند

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت