گرتا تونبرگ در نشست داووس: سرمایه گذاری در سوخت فسیلی را متوقف کنید

گرتا تونبرگ در نشست داووس: سرمایه گذاری در سوخت فسیلی را متوقف کنید
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گرتا تونبرگ در بخشی از سخنانش تاکید کرد که کشورها به اهداف تعیین شده در توافق پاریس پایبند نیستند و تنها در این مورد داد سخن می دهند.

آگهی

گرتا تونبرگ، فعال ۱۷ ساله مدافع محیط زیست روز سه شنبه در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس خواستار توقف فوری سرمایه گذاری در اکتشاف و استخراج سوخت های فسیلی شد.

این نوجوان سوئدی که برای دومین سال پیاپی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس سخنرانی می کرد تاکید کرد: «تمام یارانه های انرژی های فسیلی را فورا متوقف کنید. نمی خواهیم این کار را در سال ۲۰۵۰ میلادی، ۲۰۳۰ یا حتی ۲۰۲۱ انجام دهید. می خواهیم همین الان انجام دهید.»

گرتا تونبرگ در ادامه خطاب به رهبران کشورهای مختلف هشدار داد: «شاید فکر کنید ما ساده لوح هستیم اما اگر این کار را نکنید باید به کودکانتان توضیح دهید که چرا از اهداف توافقنامه پاریس عدول کردید و آگاهانه بحران اقلیمی ایجاد کردید.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این فعال ۱۷ ساله مدافع محیط زیست در بخشی از سخنانش تاکید کرد که کشورها به اهداف تعیین شده در توافق پاریس پایبند نیستند و تنها در این مورد داد سخن می دهند.

سخنرانی گرتا تونبرگ در نشست مجمع جهانی اقتصاد تنها ساعتی پس از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در این نشست ایراد شد. بسیاری از تحلیلگران در انتظار رویارویی احتمالی گرتا تونبرگ با دونالد ترامپ بودند.

رئیس جمهوری ایالات متحده در بخشی از سخنان خود بدون نام بردن از گرتا تونبرگ گفت: «باید از منادیان ابدی بدبختی دوری کنیم و پیش بینی های آخرالزمانی آنها را رد کنیم.»

دونالد ترامپ همچون سخنرانی دو سال پیش خود در مجمع جهانی اقتصاد بر سیاست «نخست آمریکا» و ارجحیت منافع ایالات متحده بر سایر کشورها تاکید کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار سازمان جهانی هواشناسی: امکان افزایش ۱/۵ درجه‌ای دمای کره زمین در ۴ سال آینده

زنان سوئیسی برنده پرونده مهم تغییرات آب و هوایی در دادگاه حقوق بشر اروپا شدند

سوئیس در پی بحث‌های مرتبط با جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی خود را به همه‌پرسی می‌گذارد