دختر فعال هندی: مرا «گرتا تونبرگ» نخوانید

دختر فعال هندی: مرا «گرتا تونبرگ» نخوانید
Copyright Dilanlekamge/Wikipedia
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«من فعالیت خودم را از ژوئیه ۲۰۱۸ آغاز کردم، حتی قبل از زمانی که گرتا شروع کند.»

آگهی

«لیسیپریا کانگوجام» دختر ۸ ساله و فعال محیط زیست که به «گرتای هند» شهرت دارد از رسانه‌ها خواست دیگر او را به این عنوان نخوانند.

او در رشته توییتی که روز دوشنبه منتشر کرد گفت هرچند وی و گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست ۱۷ ساله سوئدی، هدف مشترکی را تعقیب می‌کنند با این حال هر کدام هویت و داستانی مربوط به خود دارند.

او با انتشار ویدئویی که وی را با پلاکاردی در دست، در تقاضای تصویب قانون تغییرات اقلیمی، در جلوی پارلمان هند نشان می‌داد نوشت: «من فعالیت خودم را از ژوئیه ۲۰۱۸ آغاز کردم، حتی قبل از زمانی که گرتا شروع کند.»

او همچنین می‌گوید اقداماتش را در ژوئیه ۲۰۱۸ در کنفرانس سازمان ملل در مغولستان ادامه داده و مدرسه را تنها وقتی ۷ سال داشته در فوریه ۲۰۱۹ ترک کرده تا بتواند به اعتراضات هفتگی‌اش در برابر پارلمان هند ادامه دهد. لیسیپریا کانگوجام گفته او زمان زیادی از زندگی‌اش را در این سن رشد فدا نکرده تا «گرتای هند» خوانده شود.

گرتا تونبرگ فعال سوئدی در ماه اوت ۲۰۱۸ مدرسه را ترک کرد تا به گفته خودش بتواند اعتراضات خود علیه تغییرات اقلیمی را دنبال کند.

لیسیپریا کانگوجام به همراه گرتا تونبرگ در همایش تغییرات اقلیمی امسال در مادرید حضور داشت و در سال ۲۰۱۹ برنده جایزه جهانی صلح کودکان شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گرتا تونبرگ جایزه ۱ میلیون یورویی خود را به گروه‌های مدافع محیط زیست اهدا کرد

دیوان عالی هند به حقوق برابر زنان با مردان در ارتش رای داد

سخنان بورل درباره «سندرم گرتا»؛ کمیسیون اروپا عذرخواهی کرد