گرتا تونبرگ جایزه ۱ میلیون یورویی خود را به گروه‌های مدافع محیط زیست اهدا کرد

 AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این جایزه به دلیل تلاش‌های گرتا تونبرگ در مبارزه با تغییرات اقلیمی و همچنین اقدامات آگاهی‌بخش این نوجوان سوئدی برای نسل‌های جوان در خصوص خطرات پیرامون زیست‌بوم اهدا شده است.

آگهی

گرتا تونبرگ نوجوان سوئدی و فعال محیط زیست، پس از دریافت جایزه یک میلیون یورویی بنیاد «ﮔﺎﻟوﺳت ﮔﻠﺑﻧﮑﯾﺎن» پرتغال، آن ‌را به گروه‌های حفاظت از محیط زیست اهدا کرد.

گرتا در این خصوص گفت: «سازمان من از تمام موسسه‌هایی که در خط مقدم مبارزه با تغییرات اقلیمی فعالیت می‌کنند حمایت می‌کند؛ سازمان‌هایی که پروژه‌هایی در خصوص خطرات پیش‌روی زمین دارند و تلاش می‌کنند برای نجات زمین قدمی بردارند.»

جایزه ﮔﻠﺑﻧﮑﯾﺎن به این دلیل به گرتا تونبرگ اهدا شده که توانسته است نسل‌های جوان را نسبت به خطرات تغییرات اقلیمی آگاه کند.

خورخه سامپایو، رئیس هیأت داوران جایزه گلبنکیان پرتغال در خصوص دلیل انتخاب تونبرگ گفت: «ما به این دلیل جایزه را به او دادیم که توانسته است با روشی جدید نسل‌های جوان‌تر را برای مقابله با خطرات پیش‌روی زمین بسیج کند. او همچنین نقش مهمی در آگاهی رسانی به کودکان و نوجوانان برای تغییرات اقلیمی ایفا کرده است.»

قرار است ۱۰۰ هزار یورو از این جایزه به کمپین SOS آمازون اختصاص داده شود که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در برزیل فعالیت می‌کند.

این جایزه یک میلیون یورویی، بزرگترین جایزه‌ای است که این نوجوان ۱۷ ساله تا کنون به دست آورده است. گرتا به همراه سه فعال دیگر محیط زیست روز پنج‌شنبه ۱۶ ژوئيه با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رهبران اتحادیه اروپا، خواهان توجه ویژه این اتحادیه به شرایط اضطراری آب و هوایی در جهان شد.

گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست نوجوان در سال ۲۰۰۳ میلادی در سوئد به دنیا آمده و از بیماری اوتیسم رنج می‌برد.
تلاش‌های او برای مبارزه با تغییرات اقلیمی مورد توجه شرکت‌های بزرگ‌ جهان که در این زمینه فعالیت می‌کنند قرار گرفته و این موضوع او را به شهرتی جهانی رسانده است. 

برخورد متفاوت و تند او در قبال سیاستمداران جهانی در موضوع مبارزه با تغییرات اقلیمی سبک تازه‌ای از مخالفت و مقابله با خطر گرم شدن کره زمین و تغییرات زیست‌بوم پدید آورده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیم ایران به همراه روسیه در جایگاه نخست المپیاد بین‌المللی زیست‌شناسی قرار گرفت

کارشناسان سازمان‌ملل: شیوع بیماری‌های همه‌گیر پی در پی و مرگبارتر می‌شود

دختر فعال هندی: مرا «گرتا تونبرگ» نخوانید