زیر گرفتن سربازان اسرائیلی در بیت‌المقدس؛ ۱۲ نفر زخمی شدند

زیر گرفتن سربازان اسرائیلی در بیت‌المقدس؛ ۱۲ نفر زخمی شدند
Copyright  APMahmoud Illean
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس و منابع پزشکی اعلام کردند که یک خودرو بامداد پنج‌شنبه شش فوریه (۱۷ بهمن) با حرکت به سمت گروهی از سربازان اسرائیلی در بیت‌المقدس دست‌کم ۱۲ نفر را زخمی کرد. طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی جراحت یکی از افراد زخمی شده جدی است.

آگهی

پلیس و منابع پزشکی اعلام کردند که یک خودرو بامداد پنج‌شنبه شش فوریه (۱۷ بهمن) با حرکت به سمت گروهی از سربازان اسرائیلی در بیت‌المقدس دست‌کم ۱۲ نفر را زخمی کرد. طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی جراحت یکی از افراد زخمی شده جدی است اما شدت جراحت سایرین متوسط یا سطحی اعلام شده است.

اورژانس اسرائیل معروف به «ستاره داوود سرخ» درباره فردی که دچار جراحت جدی شد اعلام کرد: «این سرباز بیهوش است و دچار آسیب‌های اساسی شده است.» رسانه‌های اسرائیلی او را سربازی ۲۰ ساله معرفی کردند که از ناحیه سر و بدن دچار جراحت شده است.

این حادثه اندکی قبل از ساعت ۲ بامداد در یک مرکز تفریحی شبانه در بیت‌المقدس غربی رخ داد. طبق گفته پلیس، راننده خودرو از صحنه حادثه فرار کرد اما نیروهای امنیتی بلافاصله عملیات جست‌وجو را آغاز کردند.

مایکی روزنفلد، سخنگوی پلیس اسرائیل گفت: «یگان‌های پلیس و نیروهای امدادگر در محل حادثه حضور دارند و در تلاش برای یافتن خودرو هستند. تحقیقات این حادثه با موضوع اقدام تروریستی آغاز شده است.»

طبق نوشته رسانه‌های اسرائیلی، پلیس توانسته است چند ساعت پس از این حادثه خودرویی که سربازان را زیر گرفته، در نزدیکی بیت لحم پیدا کند اما هنوز راننده آن فراری است.

کشته شدن یک فلسطینی در کرانه باختری رود اردن

همزمان با این حادثه، یک جوان فلسطینی در شهر جنین در کرانه باختری رود اردن در درگیری با نیروهای ارتش اسرائیل کشته شد و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا هویت فرد کشته شده را یزن ابو طبیخ، ۱۹ ساله عنوان کرد که با اصابت گلوله سربازان اسرائیلی زخمی و پس از انتقال به بیمارستان جنین جان‌ باخت. فلسطینی‌ها با حمل پیکر او، شعار «شهید، شهید» سر دادند.

این اتفاق‌ها در حالی رخ داد که ۹ روز پیش (۲۸ ژانویه ۲۰۲۰) دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا از طرح صلح برای خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد. اعلام جزئیات این طرح با استقبال اسرائیلی‌ها روبرو شد اما خشم فلسطینی‌ها را برانگیخت و واکنش‌های گسترده‌ای را در سطح جهانی به‌دنبال داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل و آمریکا قطع رابطه کرد

دونالد ترامپ از طرح «معامله قرن» برای صلح در خاورمیانه رونمایی کرد

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم