شیوع ویروس مرموز در چین؛ اولین مورد در آمریکا ثبت شد

شیوع ویروس مرموز در چین؛ اولین مورد در آمریکا ثبت شد
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به اعلام مقامات چین ۹۲۲ بیمار که مشکوک به ابتلا به ویروس مرموز جدید هستند در بیمارستان تحت نظر قرار دارند.

آگهی

مقامات آمریکا می گویند اولین مورد از ابتلا به ویروس مرموز جدید که در روزهای اخیر در چین شیوع یافته در ایالات متحده ثبت شده است.

یک مرد حدودا ۳۰ ساله در شهر اورت در ایالت واشنگتن به دلیل ابتلا این ویروس در بیمارستان بستری شده است. بنا به گزارشها این مرد به منطقه ووهان در چین که ویروس جدید در آن شیوع یافته است سفر کرده بود.

خبر ثبت اولین مورد از ابتلا به این ویروس که مشابه ویروس سارس است در حالی منتشر می شود که چند کشور آسیایی و منطقه اقیانوسیه روز سه شنبه تدابیر پیشگیرانه برای مقابل با شیوع این ویروس را تشدید کردند.

شیوع این ویروس در چین که تاکنون جان شش نفر را گرفته است نگرانی ها از پیدایش بحرانی بهداشتی در سطح جهان را افزایش داده است.

مقامات تایلند، هنگ کنگ، سنگاپور و استرالیا کنترل مسافران پروازهایی را که مبداء آنها منطقه ای پرخطر از نظر شیوع ویروس جدید محسوب می شود افزایش داده اند.

دانشمندان چینی روز دوشنبه اعلام کردند که ویروس جدید قابلیت سرایت از انسان به انسان را دارد. این در حالی است که مقامات چین روز سه شنبه از ثبت ۷۷ مورد جدید از ابتلا به این ویروس خبر دادند. به این ترتیب موارد ابتلا به این ویروس به نزدیک به ۳۰۰ مورد رسیده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این در حالی است که مواردی از ابتلا به این ویروس در ژاپن، کره جنوبی، تایلند و تایوان گزارش شده است.

بنا به اعلام مقامات چین ۹۲۲ بیمار که مشکوک به ابتلا به ویروس مرموز جدید هستند در بیمارستان تحت نظر قرار دارند.

از سوی دیگر وانگ گوانگفا، یکی از پزشکان عضو کمیسیون ملی بهداشت چین روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه ای تلویزیونی اعلام کرد که به ویروس جدید مبتلا شده است. اعضای کمیسیون ملی بهداشت چین در حال تحقیق در مورد این ویروس هستند.

سازمان جهانی بهداشت قرار است روز چهارشنبه برای بحث در مورد اعلام «وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در سطح جهانی» تشکیل جلسه دهد.

شیوع ویروس سارس در فاصله بین ماه نوامبر سال ۲۰۰۲ تا ماه ژوئیه ۲۰۰۳ باعث مرگ ۷۷۴ نفر در سطح جهان شد. ۳۴۹ نفر از قربانیان این ویروس ساکن چین و ۲۹۹ نفر اهل هنگ کنگ بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویروس کرونا؛ چین ۵۶ میلیون نفر را قرنطینه کرده است

شیوع ویروس کشنده در چین؛ ۱۹ میلیون نفر در دو شهر قرنطینه شدند

نزدیک به نیمی از شهرهای بزرگ چین در معرض خطر فرونشست زمین قرار دارند