نیروهای امنیتی دو معترض عراقی را در بغداد کشتند

نیروهای امنیتی دو معترض عراقی را در بغداد کشتند
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنابر اعلام کنشگران و مقام‌های عراقی دو معترض روز جمعه ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) در تظاهراتی که در مرکز بغداد در جریان بود، کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

آگهی

بنابر اعلام کنشگران و مقام‌های عراقی دو معترض روز جمعه ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) در تظاهراتی که در مرکز بغداد در جریان بود، کشته و ده‌ها تن زخمی شدند. در حالی این دو کشته به فهرست چند صد نفری کشته‌های اعتراض‌های عراق اضافه می‌شوند که در هفته‌های اخیر این کشور فضای آرام‌تری را تجربه می‌کرد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، پلیس ضد شورش عراق در تظاهرات امروز، اقدام به شلیک گاز اشک آور و پرتاب بمب‌های صوتی برای متفرق کردن معترضانی کرد که پل سنک بغداد را مسدود کرده بودند. نیروهای امنیتی برای باز کردن مسیر به سمت آن‌ها گاز اشک آور پرتاب کرد.

طبق گفته سه کنشگر و یک مقام امنیتی در این اقدام دو معترض کشته و دست‌کم ۲۰ نفر زخمی شدند.

خشونت‌های روز جمعه پس از تنش میان تهران و واشنگتن در خاک عراق رخ داده است جاییکه دو هفته پیش در پی حمله پهپادهای آمریکایی قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد و پس از آن ایران به دو پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق حمله کرد.

اعتراض‌ها و درگیری‌های خونین در عراق از اکتبر گذشته (اوایل مهر) آغاز شد در نهایت به استعفای عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور انجامید.

بر اساس آخرین آمارهای غیر رسمی از آغاز ناآرامی‌های خونبار در عراق تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر کشته و حدود ۲۰ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

معترضان در عراق مسئولان این کشور را به «فساد مالی» متهم می‌کنند و خواستار کناره‌گیری همه آنها از قدرت شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا در واکنش به هشدار ایران: عراق را ترک نخواهیم کرد

بحران عراق: واکنش پمپئو به حمله راکتی به پایگاه بلد؛ معترضان دفتر سپاه بدر را در کربلا به آتش کشیدند

عراق کاردار ایران را در اعتراض به موشک‌باران‌ها احضار کرد