عراق کاردار ایران را در اعتراض به موشک‌باران‌ها احضار کرد

سفارت ایران در بغداد
سفارت ایران در بغداد Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در همین حال گزارش‌ها از یک حمله راکتی به پایگاه هوایی بلد در شمال بغداد حکایت دارد.

آگهی

وزارت امور خارجه عراق کاردار ایران را به دلیل «نقض حاکمیت ملی» این کشور به دست جمهوری اسلامی احضار کرد.

وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت خود نوشت که در غیاب سفیر ایران در بغداد که هم‌اکنون در ایران به سر می‌برد، موسی طباطبایی، کاردار جمهوری اسلامی را احضار کرده است.

احضار کاردار ایران در روز پنج‌شنبه ۹ ژانویه (۱۹ دی)، یک روز پس از آن انجام گرفت که ایران محل استقرار نیروهای نظامی آمریکا در پایگاه عین اسد عراق را موشک‌باران کرد. این حمله به تلافی کشته شدن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران ایرانی به دست نیروهای آمریکایی در عراق انجام شد.

ایران می‌گوید در این حمله دست کم ۸۰ نفر از نیروهای آمریکایی کشته شدند، اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد هیچ یک از نیروهای آمریکایی و عراقی حاضر در این پایگاه آسیبی ندیده‌اند.

حمله به پایگاه بلد

در همین حال گزارش‌ها از یک حمله راکتی به پایگاه هوایی بلد در شمال بغداد حکایت دارد. گفته می‌شود این حمله که در شامگاه پنج‌شنبه روی داد، تلفاتی نداشته است.

در شب‌های گذشته محله فوق حفاظت‌شده در مرکز بغداد موسوم منطقه سبز چند بار با گلوله‌های کاتیوشا هدف حمله قرار گرفته بود. ادارات حساس دولتی عراق و سفارتخانه‌های خارجی از جمله سفارت آمریکا در منطقه سبز قرار دارند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیروهای امنیتی دو معترض عراقی را در بغداد کشتند

دونالد ترامپ خطاب به ایرانیان: شجاعت شما الهام بخش است

اتحادیه اروپا حمله به سفارت سوئد در بغداد را «قویا» محکوم کرد