باران در استرالیا امیدها برای مهار آتش را زنده کرد

https://en.wikipedia.org/wiki/Wildfire
https://en.wikipedia.org/wiki/Wildfire Copyright https://en.wikipedia.org/wiki/WildfireForest Service unknown
Copyright https://en.wikipedia.org/wiki/Wildfire
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان هواشناسی استرالیا می گوید مناطق شرقی این کشور هم چنان ظرفیت رگبارهای پراکنده و بارش باران را دارد. اما به این گفته این سازمان استرالیا باید تا ماه مارس انتظار بکشد تا باران های سنگین به اطفاکامل حریق در این کشور کمک کند.

آگهی

رعد و برق و باران های شدید در کرانه های شرقی استرالیا امید امدادرسانان و آتش نشانانی که مدتهاست در تلاش برای مهار آتش هستند، را زنده کرد. بارش باران کشاورزان این منطقه هم را که با خشکسالی بی سابقه روبرو هستند، مسرور کرد.

آتش سوزی های گسترده در استرالیا که از ماه سپتامبر آغازشده است جان ۲۹ نفر و میلیون ها گونه مختلف جانوری را گرفته و باعث ویرانی ۲۵۰۰ خانه در مساحتی به وسعت یک سوم کشور آلمان شده است.

سه ایالت ویکتوریا، نیوساوت ولز و کوئینزلند بیشتر از دیگر مناطق استرالیا تحت تاثیر خشکسالی و آتش سوزی های اخیر قرارداشته اند. به گفته آتش نشانان در این مناطق هرچند باران به خاموشی کامل حریق کمک نمی کند اما دست کم می تواند در مهارکردن آتش تاثیر فراوانی داشته باشد.

رئیس آتش نشانان ایالت نیوساوت ولز جمعه در صفحه توییتر خود نوشت: « ما امیدواریم که بارندگی در روزهای آینده در مناطق مختلف ادامه پیداکند.»

سازمان هواشناسی استرالیا پیش بینی کرده است طوفان و باد و رگبار در بسیاری از مناطق درگیر حریق در نیوساوت ولز و کوینزلند همچنان ادامه یابد.

براساس اعلام مقامات آتش نشانی ایالت نیوساوت ولز، از ۸۲ منطقه ای که دچار حریق بوده اند پس از باران روز جمعه تنها ۳۰ منطقه هم چنان غیرقابل مهار گزارش می شود.

همزمان جمعه در بخش شمال شرقی ایالت ویکتوریا به دلیل یورش توده آتش به دره بوفالو، آتش نشان دستور تخلیه اضطراری برای ساکنان این منطقه صادر کردند.

به گفته سازمان هواشناسی استرالیا برای اطفای کامل حریق در این کشور باید تا ماه مارس و فصل باران های سنگین انتظار کشید.

گرما و خشکسالی استرالیا در تابستان و بهار عامل اصلی آتش سوزی های اخیر است.

سازمان گردشگری استرالیا اعلام کرده است که آتش سوزی های اخیر دست کم نزدیک به ۶۹۰ میلیون دلار به صنعت توریسم در این کشور زیان رسانده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بارش تگرگ‌هایی به بزرگی توپ گلف در استرالیا

آتش‌سوزی در دانمارک؛ ساختمان قدیمی بورس کپنهاگ در میان شعله‌ها سوخت

قوانین مهاجرتی استرالیا باز هم سخت‌تر می‌شود؛ محدودیت‌های جدید برای صدور ویزای دانشجویی