دست‌کم ۵۶ نفر در مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی جان باختند

تشییع پیکر قاسم سلیمانی در کرمان
تشییع پیکر قاسم سلیمانی در کرمان Copyright خبرگزاری ایرنا
Copyright خبرگزاری ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی در کرمان دست‌کم ۵۶ نفر به دلیل ازدحام بالای جمعیت جان خود را از دست دادند.

آگهی

در پی ازدحام بالای جمعیت در مرکز شهر کرمان که تاکنون موجب کشته شدن دست‌کم ۵۶ نفر شده، مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس ایران به تعویق افتاد.

مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع قاسم سلیمانی در کرمان، بعد از ظهر روز سه‌شنبه اعلام کرد که مراسم خاکسپاری فرمانده سابق سپاه قدس به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت لغو و به تاریخ دیگری موکول شد. همزمان عباس آمیان، مدیرکل پزشکی قانونی کرمان خبر داد که شمار کشته‌های ناشی از تجمع مردم بدرقه کننده پیکر آقای سلیمانی به بیش از ۵۰ نفر رسیده است.

بر همین اساس خبرگزاری ایسنا گزارش داد که خودروی حامل پیکر آقای سلیمانی از ظهر روز سه‌شنبه در خیابان منتهی به گلزار شهدا و در مقابل گنبد جبلیه شهر کرمان به دلیل ازدحام جمعیت متوقف شد و امکان انتقال پیکر او به محل خاکسپاری وجود نداشت.

بیش از ۵۰ کشته در پی ازدحام جمعیت

با وجود این که پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس ایران ظهر روز سه‌شنبه از کشته شدن ۴۰ نفر و مصدوم شدن ۲۱۳ تن در جریان مراسم تشییع آقای سلیمانی خبر داده بود، ساعاتی بعد، مدیرکل پزشکی قانونی کرمان تایید کرد که شمار کشته‌های ناشی از ازدحام بیش از حد جمعیت در مسیر حمل پیکر آقای سلیمانی به بیش از ۵۰ تن رسیده که اکثر آنها دارای جنسیت مرد هستند.

پیکر قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس ایران بامداد سه‌شنبه برای تشییع و خاکسپاری به شهر کرمان منتقل شد. پیکر او پیش از این در شهرهای اهواز، تهران و قم نیز تشییع شده بود.

بسیاری از رسانه‌های خبری و خبرگزاری‌های جهان روز سه‌شنبه به انعکاس خبرهای مربوط به کشته شدن قاسم سلیمانی، مراسم تشییع وی پرداخته و رویدادهای مرتبط با آن را پوشش دادند.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به حضور شمار انبوهی از مردم کرمان تصریح کرد که در این شهر جنوبی ایران نیز همانند آنچه روز دوشنبه در تهران روی داد از این مراسم استقبال چشم‌گیری به عمل آمده است.

فرانس پرس در ادامه به بخشی از سخنان حسین سلامی،‌ فرمانده سپاه پاسداران ایران در این مراسم اشاره کرد و به نقل از او نوشت که قاسم سلیمانی اکنون زنده‌تر و پرقدرت‌‌تر ازهمیشه شده است.

خبرگزاری ایرنا
سخنرانی حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران در مراسم تشییع پیکر قاسم سلیمانی در کرمانخبرگزاری ایرناSadeghi, Mehrdad

فرمانده سپاه پاسداران ایران در این سخنرانی که در جمع تشییع‌کنندگان در میدان آزادی کرمان ایراد شد با تاکید بر اینکه آمریکا با «ترور» قاسم سلیمانی همه سرمایه‌اش را به باد داد، بر «انتقام سخت و قاطع» ایران تاکید کرد و گفت: «حرف آخر را اول می‌زنم. انتقام می‌گیریم. انتقام سخت، محکم، پشیمان کننده، قاطع و تمام کننده.»

رسانه‌‌های ایران نیز ضمن پوشش گسترده مراسم تشییع فرمانده سابق سپاه قدس اعلام کرده‌اند که پیکر وی قرار است به همراه حسین پورجعفری، یکی از معاونانش عصر روز سه‌شنبه در کرمان، شهر زادگاهش به خاک سپرده شود.

گفتنی است که در حمله موشکی نیروهای آمریکایی به خودروی حامل قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد که با دستور مستقیم دونالد ترامپ صورت گرفت علاوه بر فرمانده سابق سپاه قدس نزدیک به ۱۰ تن دیگر از همراهان او از جمله ابومهدی مهندس، مرد شماره دو نیروی بسیج مردمی عراق موسوم به حشد شعبی کشته شدند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

سیر شبانه هنرپیشه‌های زن عراقی در تهران با حجاب اختیاری؛ استاندارد دوگانه جمهوری اسلامی در قبال زنان

واشنگتن‌پست: ایران با دو هدف متفاوت خواستار خویشتنداری گروه‌های مسلح در عراق و لبنان شده است