آتش سوزی‌های «فاجعه بار» در استرالیا همزمان با موج گرما

آتش سوزی‌های «فاجعه بار» در استرالیا همزمان با موج گرما
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آتش سوزی‌ها در استرالیا از ماه سپتامبر (شهریور/مهر) تا کنون باعث تخریب دست‌کم سه میلیون هکتار از جنگل ها و مراتع این کشور شده است. این رقم معادل مساحت کشور بلژیک است.

آگهی

آتش سوزی گسترده جنگل ها در ایالت «نیو ساوت ولز» در جنوب شرقی استرالیا همزمان با موج گرما زندگی ساکنان این ایالت را مختل کرده است.

موج گرما در مناطق شرقی استرالیا باعث وقوع آتش سوزی های گسترده در مراتع و جنگل ها شده است. تاکنون دستکم یک نفر بر اثر حریق در ایالت «نیو ساوت ولز» که در شرایط اضطراری به سر می برد جان خود را از دست داده است.

آتش سوزی به حومه شمالی، جنوبی و غربی شهر سیدنی که دمای هوای آن ۴۷ درجه سانتیگراد پیش بینی شده رسیده است. شهر سیدنی با جمعیت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفری خود پرجمعیت ترین شهر استرالیا محسوب می شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مقامات محلی در ایالت «نیو ساوت ولز» وضعیت حریق در این ایالت را «فاجعه بار» توصیف کرده اند. مسئولان آتش نشانی این ایالت هشدار داده اند که آتش سوزی های گسترده تا زمان بارش احتمالی باران ادامه خواهد داشت.

حدود سه هزار مامور آتش نشانی در ایالت «نیو ساوت ولز» برای اطفای حریق تلاش می کنند. مقامات استرالیا پیش از این شرایط اضطراری هفت روزه در این ایالت اعلام کرده بودند.

آتش سوزی ها در استرالیا از ماه سپتامبر (شهریور/مهر) تاکنون باعث تخریب دستکم سه میلیون هکتار از جنگل ها و مراتع این کشور شده است. این رقم معادل مساحت کشور بلژیک است.

هر چند آتش سوزی های جنگلی در استرالیا بی سابقه نیست اما وقوع زودهنگام آتش سوزی های امسال و گستردگی آنها که با موج گرمای شدید همراه است نگرانی عمومی از تبعات گرمایش زمین را افزایش داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گسترش آتش سوزی در جنوب شرق استرالیا؛ هزاران نفر به ساحل پناه بردند

استرالیا؛ گسترش آتش‌سوزی در اثر وزش باد شدید

آتش‌سوزی در دانمارک؛ ساختمان قدیمی بورس کپنهاگ در میان شعله‌ها سوخت