ائتلاف نظامی به رهبری عربستان ۲۰۰ زندانی حوثی را آزاد کرد

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان ۲۰۰ زندانی حوثی را آزاد کرد
Copyright Reuters
Copyright Reuters
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان روز سه‌شنبه ۲۶ نوامبر اعلام کرد ۲۰۰ زندانی وابسته به شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در یمن را آزاد کرده است.

آگهی

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی روز سه‌شنبه ۲۶ نوامبر اعلام کرد ۲۰۰ زندانی وابسته به شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در یمن را آزاد کرده است.

یک سخنگوی صلیب سرخ بین‌الملل با اعلام اینکه این سازمان پیش‌تر از تصمیم ائتلاف آگاه بوده است، به خبرگزاری رویترز گفت: «ما آماده تسهیل خروج این زندانیان هستیم.»

محمدعلی الحوثی، یک مقام ارشد حوثی‌ها از تصمیم ائتلاف استقبال کرده و خواهان آزادی مابقی زندانیان شده است.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی همچنین در بیانیه‌ خود گفته است محدودیت‌ها در حریم هوایی یمن را کاهش می‌دهد تا بیماران محتاج در بیمارستان شهر صنعا بتوانند به خارج منتقل شوند.

در هفته‌های اخیر مقامات عربستان سعودی تماس‌ها و گفت‌وگوهای غیررسمی با حوثی‌های یمن را با هدف پایان دادن به جنگ در این کشور افزایش داده‌اند.

سازمان ملل متحد امیدوار است که گفتگوهای رسمی میان مقامات ریاض و حوثی‌ها از سر گرفته شود تا آنچه جنگ نیابتی میان ایران و عربستان سعودی خوانده می‌شود پایان یابد. فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفته است که امیدوار است در چند ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی اختلافات میان حوثی‌ها و ریاض پایان پذیرد.

عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ در جنگ یمن درگیر است؛ جنگی که تاکنون ده‌ها هزار کشته برجای گذاشته و بر اثر نابسامانی‌های ناشی از آن، میلیون‌ها یمنی با قحطی و فقر گسترده دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حوثی‌های یمن شش اسیر جنگی سعودی را آزاد کردند

پادشاه عربستان خواستار اتحاد کشورهای خلیج فارس در برابر «خصومت ایران» شد

سازمان دختر شایسته جهان ادعای شرکت نماینده عربستان در رقابت‌های امسال را تکذیب کرد