وزیر دفاع آمریکا از عربستان به عراق رفت

 وزیر دفاع آمریکا از عربستان به عراق رفت
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد بود که نظامیان آمریکا در روند خروج از سوریه از خاک عراق عبور می‌کنند، تنها می‌توانند از این کشور به عنوان ترانزیت استفاده کنند و اجازه ماندن ندارند.

آگهی

مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده پس از سفر به کابل و ریاض در روزهای گذشته، روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر وارد بغداد شد. پیش‌بینی می‌شود که مساله اصلی در دیدارهای آقای اسپر در این سفر، مدت زمان استقرار نیروهای آمریکایی در عراق پس از خروج از شمال سوریه خواهد بود.

ارتش عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد که نظامیان آمریکا در روند خروج از سوریه از خاک عراق عبور می‌کنند، تنها می‌توانند از این کشور به عنوان ترانزیت استفاده کنند و اجازه ماندن ندارند.

نظامیان آمریکا در روند خروج از سوریه از خاک عراق عبور می‌کنند، تنها می‌توانند از این کشور به عنوان ترانزیت استفاده کنند و اجازه ماندن ندارند
ارتش عراق

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مارک اسپر در پایگاه نظامی آمریکا در عربستان

این در حالی است که مارک اسپر روز گذشته در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر این موضوع که نظامیان ایالات متحده نهایتا به کشور خود باز می‌گردند، اعلام کرده بود که نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه برای مبارزه با داعش و «کمک به دفاع از عراق» به غرب این کشور می‌روند.

انتظار می‌رود که وزیر دفاع آمریکا برای گفت‌وگو درباره نقش نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق با عادل المهدی، نخست وزیر این کشور و همچنین همتای عراقی خود دیدار کند.

آقای اسپر روز گذشته در پایگاه نظامی «شاهزاده سلطان» در نزدیکی ریاض گفته بود که هدف نهایی واشنگتن ماندن نظامیان آمریکا در عراق نیست. وی افزود «هدف خروج کامل نیروهایمان از منطقه و بازگرداندن آنان به خانه است.»

مارک اسپر در سفر به ریاض؛ از آمریکا و عربستان در برابر ایران دفاع می‌کنیم

تنش‌های خلیج‌فارس میان ایران، ایالات متحده و عربستان سعودی یکی از موضوعات گفت‌وگوهای وزیر دفاع آمریکا و مقامات عربستان سعودی در سفر روز دوشنبه وی به این کشوربود.

سفر وزیر دفاع ایالات متحده به ریاض بخشی از تلاش گسترده واشنگتن در راستای جلب مشارکت بیشتر اعضای ناتو برای ایجاد نیروی امنیت دریایی در حوزه خلیج فارس برای مقابله با «تهدیدهای ایران» به شمار می‌رود. مارک اسپر در این سفر از متحدان آمریکا خواست تا در مقابله با تهدیدات ایران و دفاع از عربستان سعودی مشارکت بیشتری داشته باشند.

وزیر دفاع ایالات متحده که در این سفر با پادشاه عربستان و همچنین محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار کرد درباره تنش‌های خلج‌فارس گفت: «ما سه وظیفه داریم: اول کمک به سعودی‌ها برای دفاع از خود در برابر ایران، دوم مقابله با رفتار بد ایران و سوم تلاش در جهت بازگرداندن و حفظ نظم مبتنی بر مقررات بین‌المللی.» وی در نخستین سفر خود » در سمت وزیر دفاع آمریکا به ریاض گفت: «تمرکز ما بر حمایت از کانون متحدان و شرکایی ما است که به ما در تامین دارایی و ظرفیت‌ها کمک می‌کنند.»

ایالات متحده همزمان با خارج کردن نیروهای خود از سوریه، تعداد زیادی نیروی نظامی و تسلیحات به عربستان فرستاد. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور در توجیه خروج نظامیان آمریکا از شمال شرقی سوریه همزمان با حمله نظامی ترکیه به کردهای سوریه گفته بود که هدف او از این تصمیم توقف شرکت کردن آمریکایی‌ها در «جنگ‌های بی‌پایان» است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پنتاگون: آمریکا برای خروج نظامی از افغانستان عجله ندارد

وزیر دفاع آمریکا: نمی گذاریم میادین نفتی شمال سوریه به دست اسلامگراها بیفتد

نظامیان آمریکا از سوریه وارد عراق شدند