نفتکش آسیب‌دیده سابیتی وارد آب‌های سرزمینی ایران شد

نفتکش سابیتی
نفتکش سابیتی Copyright ایرنا
Copyright ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری ایران هفته پیش با اعلام این که بر اساس تصاویر دریافتی، دست کم دو موشک به نفتکش سابیتی برخورد کرده، گفته بود که یک دولت پشت این «حمله» بوده و ویدئویی از لحظه وقوع این حادثه در دست است.

آگهی

نفتکش ایرانی سابیتی که ۱۰ روز پیش هنگام گذر از دریای سرخ در ۶۰ مایلی جده عربستان دچار سانحه شده بود، وارد آب‌های سرزمینی ایران شد.

شرکت ملی نفتکش ایران روز دوشنبه ۲۹ مهر با تأیید این خبر گفت که این کشتی تا دو روز دیگر در جزیره خارک لنگر خواهد انداخت تا پس از بررسی‎‎های فنی و امنیتی و همچنین تخلیه بار، راهی یارد تعمیرات مجتمع کشتی‎سازی بندرعباس شود.

خبر انفجار بر اثر برخورد دو شئ با بدنه کشتی سابیتی در بحبوحه تنش تهران و ریاض و نزدیک به یک ماه پس از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در خاک عربستان منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران هفته پیش با اعلام این که بر اساس تصاویر دریافتی، دست کم دو موشک به نفتکش سابیتی برخورد کرده، گفته بود که یک دولت پشت این «حمله» بوده و ویدئویی از لحظه وقوع این حادثه در دست است.

مقام‌های عربستان می‌گویند در زمان بروز سانحه برای سابیتی از خدمه آن پیام درخواست کمک دریافت کرده و به آنها پاسخ داده‌اند، اما کشتی ایرانی به این پیام آنها پاسخ نداده است.

تا این زمان هیچ منبع مستقلی دلیل آسیب دیدن کشتی سابیتی را اعلام نکرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مقامات بریتانیایی: یک کشتی در نزدیکی سواحل امارات آتش گرفت

سخنگوی دولت ایران : تهران از تغییر رفتار عربستان استقبال می‌کند

فایننشال‌تایمز: صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۶ سال گذشته رسید