ماجرای هدیه سرکاری خبرنگار ایتالیایی به پمپئو چه بود؟

تصویر از ویدیوی اسوشیتدپرس
تصویر از ویدیوی اسوشیتدپرس
نگارش از Babak Kamiar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک روزنامه‌نگار ایتالیایی یک پاکت پنیر پارمزان اصل ایتالیایی به مایک پمپئو هدیه داد. این اقدام او عصبانیت نخست‌وزیر ایتالیا را به همراه داشت، اما ماجرای این هدیه عجیب چه بود؟

آگهی

یک روزنامه‌نگار ایتالیایی در اعتراض به سیاست‌های آمریکا در وضع تعرفه‌های مالیاتی بر کالاهای اروپایی یک تکه پنیر پارمزان به مایک پمپئو هدیه داد. این خبرنگار از پمپئو خواست تا پنیر را برای دونالد ترامپ ببرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر به ایتالیا با جوزپه کونته، نخست وزیر این کشور دیدار کرد. در جریان نشست مطبوعاتی همین دیدار در روز سه شنبه یکم اکتبر بود که آلیس مارتینلی، روزنامه‌نگار یک نشریه طنز یک پاکت پنیر پارمزان اصل به آقای پمپئو هدیه داد.

او به ایتالیایی خطاب به پمپئو گفت: «هدیه‌ای ایتالیایی برای شما دارم. نخست وزیر ایتالیا می‌داند درباره چه حرف می‌زنم. این هدیه یک تکه پنیر پارمزان است که ما آنرا با تمام وجود تهیه می‌کنیم.»

آقای پمپئو که تا نیمه داستان متوجه ماجرا نشده بود، مدام از این خانم تشکر می‌کرد تا اینکه با مداخله نخست‌وزیر ایتالیا و دخالت نیروهای امنیتی خانم خبرنگار به بیرون سالن هدایت شد. وزیر خارجه آمریکا در طول این لحظات سعی کرد لبخند را ب چهره خود حفظ کند.

آمارها نشان می دهد ایتالیا در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۰ هزار تن پنیر پارمزان صادر کرده بود. تخمین زده می شود با وضع تعرفه های جدید میزان صادرات پارمزان به آمریکا دستکم ۸۰ درصد کاهش پیدا کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک مالی بحث برانگیز دولت ایتالیا به یک بانک ورشکسته

تحریم ایران و افت رشد چین؛ فروش جهانی پژو-سیتروئن سقوط کرد

تصویب اصلاحیه طرح تحریم روسیه و ایران در سنای آمریکا