خودداری پنتاگون از تایید یا رد نقش مستقیم ایران در حمله به آرامکو

خودداری پنتاگون از تایید یا رد نقش مستقیم ایران در حمله به آرامکو
Copyright REUTERS/James Lawler Duggan
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات آمریکا طی روزهای اخیر بارها تهران را عامل این حملات معرفی کرده‌اند؛ حملاتی که بازار جهانی نفت را تحت تاثیر قرار داد.

آگهی

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که پس از حملۀ روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان، به سعودی‌ها دربارۀ روش‌های کاهش تهدیدات از سمت شمال این کشور، مشاوره داده است.

این سخنان در حالی مطرح شد که طی روزهای اخیر مقامات آمریکا بارها تهران را عامل این حملات معرفی کرده‌اند؛ حملاتی که بازار جهانی نفت را تحت تاثیر قرار داد.

پنتاگون همچنین اعلام کرد که در پی تحقیقات بین‌المللی که هم اکنون در عربستان سعودی در حال انجام است، «متقاعد» شده است که می‌تواند مقصر حملات به تاسیسات نفتی آرامکو را نام ببرد.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون گفت: «ما قانع شده‌ایم که می‌توانیم مسئولان این حملات را بطور دقیق مشخص کنیم.» با این وجود او اعلام کرد که پنتاگون ترجیح می‌دهد به جای این کار، همکاری با سعودی‌ها را ادامه دهد و این تصمیم را به آنها واگذار کند.

به این ترتیب سخنگوی پنتاگون حاضر نشد مقابل خبرنگاران به این پرسش که آیا به باور ارتش آمریکا پهپادها و موشک‌های استفاده شده در این حملات از خاک ایران اوج گرفته و پرتاب شده‌اند، پاسخ روشنی دهد.

آقای هافمن خبرنگاران را به ارزیابی‌های عربستان سعودی دربارۀ این حملات ارجاع داد و گفت: «قصد نداریم در این موضوع جلوتر از آنها باشیم.»

او تنها اذعان کرد که تهران در این حادثه بگونه‌ای مسئول بوده است و افزود که پنتاگون از تحقیقات عربستان سعودی دربارۀ این حملات حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مشاور نظامی رهبر ایران: کشورهای متجاوز عربی منطقه باید سر عقل آمده باشند

مایک پمپئو در ابوظبی: ایالات متحده به دنبال راه حلی «صلح‌آمیز» است

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بن سلمان: در مورد ایران راه‌حل سیاسی را به گزینه نظامی ترجیح می‌دهم

سرمربی الهلال پس از ثبت رکورد ۲۸ پیروزی متوالی: هنوز وقت جشن گرفتن نیست

«لمس نامناسب» خبرنگار زن؛ اولین ربات انسان‌نمای مرد عربستان جنجال‌ساز شد