مدیر کل آژانس: جستجوی مواد اتمی پنهانی در ایران همچنان ادامه دارد

مدیر کل آژانس: جستجوی مواد اتمی پنهانی در ایران همچنان ادامه دارد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تلاش بازرسان آژانس بر مشخص کردن عدم وجود مواد پنهان اتمی در ایران متمرکز است و این جستجو و بررسی همچنان ادامه دارد.

آگهی

مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نحوه تعامل و همکاری ایران در دیدارها و نشست‌های روز یکشنبه ابزار رضایت کرد.

«کورنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی اتمی که روز دوشنبه در نشستی خبری در وین اتریش سخن می‌گفت، درباره همکاری ایران با آژانس اظهار داشت، خوشبختانه اهمیت زمان در ماموریت‌های آژانس به خوبی از طرف ایران درک شده و گزارشی که امروز منتشر شد، حاصل نتایج بررسی و راستی آزمایی اجرای برجام از سوی ایران است.

آقای فروتا افزود، تلاش بازرسان آژانس بر مشخص کردن عدم وجود مواد پنهان اتمی در ایران متمرکز است و این جستجو و بررسی همچنان ادامه دارد. او تصریح کرد، بررسی برنامه اتمی ایران به پایان نرسیده و مشخص هم نیست چقدر به طول می‌انجامد.

اوهمچنین خاطر نشان کرد که اهمیت همکاری ایران با آژانس و لزوم در اختیار گذاشتن اطلاعت مورد نیاز را به مقام‌های این کشور گوشزد کرده است.

آقای فروتا روز یکشنبه و در راس یک تیم ویژه از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران سفر کرده بود. هدف از این سفر انجام بازرسی دوره‌ای از مراکز هسته‌ای ایران بر پایه مفاد توافق سال ۲۰۱۵ عنوان شد.

مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی اتمی در جریان این سفر با علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران؛ گازدهی به سانتریفوژ نسل جدید آغاز شد

اختلافات دامنه‌دار ایران و آژانس؛ دیپلمات‌ها به رویترز: غرب همچنان از رویارویی با تهران طفره می‌رود

«هیولای آمشتتن» که ۲۴ سال به دختر اسیرش تجاوز کرده بود به زندان عادی منتقل می‌شود