فرانسه: بحث درباره لغو تحریم‌های روسیه بر سر مناقشه اوکراین زود است

وزرای دفاع و امور خارجه روسیه و فرانسه در مسکو
وزرای دفاع و امور خارجه روسیه و فرانسه در مسکو Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آتش‌بس ۲۱ ژوئیه بیشتر از هر آتش‌بس دیگری رعایت شده و تعدادی از اسرا مبادله شده‌اند.

آگهی

فرانسه می‌گوید بحث درباره لغو تحریم‌های روسیه بر سر مناقشه اوکراین هنوز زود است.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه با اعلام این مطلب در عین حال از «پیشرفت» گفتگوها بر سر مسئله اوکراین و ایجاد «روحیه‌ای جدید» در این زمینه ابراز خرسندی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماتیک فرانسه در مسکو گفت: «اکنون زمان مساعد برای همکاری و کاستن از بی‌اعتمادی به روسیه فرا رسیده است. ما به اینجا [مسکو] آمده‌ایم تا از طرف رئیس جمهوری [فرانسه] برنامه جدیدمان برای اعتمادسازی و امنیت را پیشنهاد دهیم.»

آقای لودریان روز دوشنبه ۱۸ شهریور به همراه فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در مسکو با همتایان روسی خود دیدار کردند. از سال ۲۰۱۲ تاکنون این نخستین دیدار مقام‌های فرانسوی از مسکو در این سطح بوده و نوید دهنده بهبود روابط میان دو کشور است.

این دیدار در چهارچوب گفتگوی بین‌المللی موسوم به ۲+۲ میان روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه بر سر مناقشه اوکراین انجام شده است. درگیری میان روسیه و اوکراین از سال ۲۰۱۲ بر سر تصمیم دولت روسیه به الحاق شبه جزیره کریمه به خاک این کشور به اوج خود رسید و در سال ۲۰۱۴ بار دیگر جهان را در آستانه جنگ سرد قرار داد.

بیشتر بخوانید:

ژان ایو لودریان که در جریان کنفرانس خبری پس از برگزاری یک نشست امنیتی مشترک میان فرانسه و روسیه در مسکو سخن می‌گفت تأکید کرد: «اکنون پنجره‌ای رو به آرامش باز شده است، سخنان رئیس جمهوری جدید اوکراین نوید دهنده آرامش بود. آتش‌بس ۲۱ ژوئیه بیشتر از هر آتش‌بس دیگری رعایت شده و تعدادی از اسرا مبادله شده‌اند. این یک پیشرفت است که روحیه جدید را ایجاد کرده است. اکنون باید این موضع را تقویت و پربار کرد. به همین دلیل است که ما می‌اندیشیم نشست سران نورماندی (رهبران آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین) در هفته‌های آتی سازنده خواهد بود.»

وی افزود: «زمان برداشته شدن تحریم‌ها [علیه روسیه] هنوز اعلام نشده است. این روحیه‌ای است که ما از چند سال پیش تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم و به همین دلیل هم اکنون از آن استقبال می‌کنیم.»

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه نیز در دیدار با همتای روسی خود گفت: «ما همچنان دیدگاه یکسانی نداریم اما چیزی که اهمیت دارد آن است که بتوانیم با یکدیگر گفتگو کنیم تا از بدفهمی‌ها و اختلاف‌ها جلوگیری شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لاوروف: آمریکا به شماری از دیپلمات‌های روس برای سفر به نیویورک ویزا نداده است

زلنسکی پس از کشته شدن چهار سرباز از پوتین خواست به حمایت از شورشیان اوکراین پایان دهد

روسیه: اوکراین با پهپاد به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا حمله کرده است