ترامپ: اگر شرایط فراهم شود با روحانی ملاقات می‌کنم

ترامپ: اگر شرایط فراهم شود با روحانی ملاقات می‌کنم
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری فرانسه گفت: «ایران باید رفتار مسئولانه داشته باشد. هرگز نباید سلاح هسته ای داشته باشد.»

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گوید اگر شرایط دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران فراهم شود آماده است که با او ملاقات کند.

وی در مورد احتمال دیدارش با حسن روحانی طی هفته های آینده گفت که این امر «واقع بینانه» به نظر می رسد.

رئیس جمهوری ایالات متحده گفت: «ایران آن کشوری نیست که دو سال و نیم پیش بوده است.» به گفته دونالد ترامپ ایران در آن زمان بزرگترین حامی «تروریسم» در جهان بود.

دونالد ترامپ تاکید کرد که ایران «ظرفیت» زیادی دارد و واشنگتن به دنبال تغییر رژیم ایران نیست. رئیس جمهوری آمریکا ضمن ستایش از مذاکره کنندگان ایرانی برجام گفت: «آنها مذاکره کنندگان خوبی هستند، ببینید با جان کری چه کردند؟ ببینید با اوباما چه کردند؟»

رئیس جمهوری آمریکا ضمن اشاره به تبعات فشار اقتصادی بر ایران افزود که مایل نیست شاهد چنین شرایطی باشد.

دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنانش در تشریح شرایط مورد نظرش برای توافق با ایران گفت: «ما به دنبال توافقی هستیم که ایران در آن سلاح هسته ای و موشک بالستیک نداشته باشد و دوره توافق نیز طولانی تر باشد.»

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال پرداخت غرامت به ایران در ازای تن دادن تهران به توافق جدید گفت که آمریکا به ایران پولی پرداخت نخواهد کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه ابراز نیز امیدواری کرد که حسن روحانی، همتای ایرانی وی طی هفته های آینده با دونالد ترامپ دیدار کند. وی افزود که حسن روحانی در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهوری فرانسه برای ملاقات با دونالد ترامپ ابراز آمادگی کرده است.

وی افزود که قرار است طی ساعات آینده بار دیگر با حسن روحانی تلفنی گفتگو کند.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: «در دور روز گذشته بحث کردیم. ایران باید رفتار مسئولانه داشته باشد. هرگز نباید سلاح هسته ای داشته باشد.»

امانوئل ماکرون با اشاره به سخنان روز دوشنبه حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد که حسن روحانی در هفته های آتی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود دیدار کند. رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که نشست گروه هفت و حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در بیاریتز دستاوردی نداشته اما پیشرفت هایی از نظر «فنی» حاصل شده است.

به گفته امانوئل ماکرون شرایط دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا فراهم شده است. وی افزود که حسن روحانی و دونالد ترامپ می توانند به توافق دست پیدا کنند.

امانوئل ماکرون در ابتدای سخنان خود از رویکرد «مثبت» شرکت کنندگان در نشست گروه هفت سخن گفت.

عکس از رویترز

ترامپ: چین به دنبال دستیابی به توافق تجاری است

دونالد ترامپ در نشست خبری مشترک با امانوئل ماکرون تاکید کرد که چین به دنبال دستیابی به توافق تجاری با ایالات متحده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که کشورش تنها به توافقی با چین تن می دهد که برای آمریکا «منصفانه» و «خوب» باشد.

امانوئل ماکرون در سخنان خود گفت که تنش موجود بین ایالات متحده و چین به «بلاتکلیفی» منجر شده است. رئیس جمهوری فرانسه افزود که دونالد ترامپ خطاب به رهبران گروه هفت اعلام کرده است که به دنبال دستیابی به توافق تجاری با چین است.

ماکرون: در سال ۲۰۲۰ با آمریکا در مورد مالیات غول های دنیای دیجیتابل توافق می‌کنیم

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در نشست خبری با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که پاریس در سال ۲۰۲۰ با آمریکا در مورد وضع مالیات بر شرکت های بزرگ دنیای دیجیتال به توافق دست خواهد یافت.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که رابطه اش با امانوئل ماکرون هرگز به «خوبی» دو روز گذشته نبوده است.

آگهی

ترامپ: سال آینده پوتین را به اجلاس گروه هفت دعوت می‌کنم

دونالد ترامپ در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال دعوت از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به اجلاس سال آینده گروه هفت گفت که از ولادیمیر پوتین دعوت به عمل خواهد آورد.

رئیس جمهوری آمریکا با این حال افزود که نمی داند آیا ولادیمیر پوتین این دعوت را خواهد پذیرفت یا خیر. به گفته دونالد ترامپ او آگاه است که پذیرش دعوتش از نظر «روانی» برای ولادیمیر پوتین آسان نخواهد بود. وی دلیل این امر را اخراج روسیه از گروه هشت و بازگشت به گروه هفت عنوان کرد.

نشست سال آینده اجلاس گروه هفت در ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد. از سوی دیگر امانوئل ماکرون تاکید کرد که بین شرکت کنندگان در اجلاس گروه هفت بر سر دعوت از روسیه در نشست سال آینده اتفاق نظر وجود نداشته است.

دونالد ترامپ در بخشی از سخنان خود از امانوئل ماکرون و تلاش های او برای برگزاری اجلاس گروه هفت تشکر کرد.

عکس از رویترز

جانسون: در مورد اینکه ایران نباید سلاح هسته ای داشته باشد توافق داریم

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا نیز در نشست خبری در پایان اجلاس گروه هفت گفت که شرکت کنندگان در این نشست بر سر این نکته که ایران نباید به سلاح هسته ای دست پیدا کند توافق داشتند.

آگهی

نخست وزیر بریتانیا افزود که فرصتی برای ایران فراهم شده است که به میز مذاکرات هسته ای بازگردد.

تاکید نخست وزیر بریتانیا بر خروج کشورش از اتحادیه اروپا در موعد مقرر

بوریس جانسون در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم خروج کشورش از اتحادیه اروپا در روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) تاکید کرد. نخست وزیر بریتانیا مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا را «سرسخت» توصیف کرد.

وی با این حال افزود که این امر به معنای عدم دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا نیست. نخست وزیر بریتانیا بر لزوم دستیابی به توافقی به مراتب «بهتر» از توافق قبلی برکسیت که در دوران نخست وزیری ترزا می به دست آمد تاکید کرد.

بوریس جانسون در بخش دیگری از سخنانش از لزوم ادامه مذاکره با اتحادیه اروپا تا «لحظه آخر» سخن گفت.

موضع گیری نشست گروه هفت درباره ایران

در بیانیه پایانی اجلاس گروه هفت در مورد ایران آمده است: «ما کاملا در مورد دو هدف اشتراک نظر داریم: «تلاش برای اینکه ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نکند و کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه!»

آگهی

شرکت کنندگان در اجلاس گروه هفت همچنین بر لزوم پرهیز از خشونت در هنگ کنگ تاکید کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سخنگوی وزارت خارجه ایران: روحانی با ترامپ دیدار نمی‌کند

روحانی: تا وقتی که آمریکا از تحریم‌ها دست برندارد شاهد هیچ تحول مثبتی نخواهیم بود

ماکرون وعده داد مفهوم «رضایت» را به تعریف تجاوز جنسی در قوانین فرانسه بگنجاند