ماکرون: زنان برزیلی از رئیس جمهوری خود احساس شرم می‌کنند

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در کنار ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل در نشست گروه ۲۰ در ژاپن
امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در کنار ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل در نشست گروه ۲۰ در ژاپن Copyright آرشیو خبرگزاری فرانسه
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بولسونارو نیز روز یکشنبه در زیر یک مطلب فیس‌بوکی که ظاهر همسر ۳۷ ساله‌اش را با برژیت، همسر ۶۶ ساله ماکرون مقایسه کرده بود، نظری نوشت: «این مرد را تحقیر نکنید. مُردم از خنده».

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه گفت که زنان برزیلی بدون شک به‌خاطر اظهارات ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور احساس شرم می‌کنند.

این سخنان پس از این بیان شد که رئیس جمهوری برزیل در فیس‌بوک اقدام به تمسخر برژیت ماکرون، همسر رئیس جمهوری فرانسه کرد.

تنش‌های بین این دو رهبر در هفته‌های اخیر شدت گرفته است به‌طوریکه آقای ماکرون در روزهای اخیر رئیس جمهور راست‌گرای افراطی برزیل را در مورد سیاست تغییرات آب و هوایی متهم به دروغگویی کرد و به خاطر آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون مقصر دانست.

آقای بولسونارو نیز روز یکشنبه در زیر یک مطلب فیس‌بوکی که ظاهر همسر ۳۷ ساله‌اش را با برژیت، همسر ۶۶ ساله ماکرون مقایسه کرده بود، نظری نوشت: «این مرد را تحقیر نکنید. مُردم از خنده.» بسیاری این نظر بولسونارو را سکسیتی (جنسیت زده) توصیف کردند.

مطلب فیس‌بوک فردی که زیر آن رئیس جمهوری برزیل اقدام به اظهار نظر کرد
ناراحت کننده است، بیش از همه برای او[بولسونارو] و برزیلی‌ها ناراحتم. زنان برزیلی حتما از رئیس جمهور خود احساس شرم می‌کنند
امانوئل ماکرون
رئیس جمهوری فرانسه

آقای ماکرون در کنفرانس خبری اجلاس رهبران گروه هفت، گفت که این اظهار نظر درباره همسرش، «واقعا گستاخانه» بود.

وی افزود: «ناراحت کننده است، بیش از همه برای او [بولسونارو] و برزیلی‌ها ناراحتم. زنان برزیلی بدون شک از رئیس جمهور خود احساس شرم می‌کنند.»

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد: «از آنجا که من برای مردم برزیل احترام زیادی قائلم، امیدوارم به زودی رئیس جمهوری داشته باشند که مناسب این سمت باشد.»

آقای بولسونارو در توئیتی بار دیگر به ماکرون انتقاد و طرح او برای ایجاد یک اتحاد بین‌المللی در حفاظت از آمازون را رد کرد و گفت که با برزیل مانند یک مستعمره رفتار می‌کنند.

رئیس جمهوری برزیل پس از اینکه ماکرون در زمان برگزاری نشست رهبران گروه هفت، عکسی از جنگل‌های آمازون در حال سوختن را منتشر کرد عصبانی است. ماکرون در این توییت نوشته بود: «خانه ما در حال سوختن است. به معنای واقعی کلمه.»

چندی پیش نیز، رییس جمهوری برزیل تنها یک ساعت قبل از ملاقات با ژان‌-ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، آن را به علت «درگیرهای کاری» لغو کرد. اما در ساعت تعیین شده قرار ملاقات به آرایشگاه رفت و از کوتاه کردن موهای سرش به طور زنده در فیسبوک، ویدیو پخش کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موافقت مشروط برزیل با کمک ۲۰ میلیون دلاری گروه ۷ برای نجات آمازون

برزیلی‌های ناراضی از سخنان رییس جمهوری: برژیت، ببخش!

بولسانارو همراه با نتانیاهو دیوار ندبه را زیارت کرد