گروگانگیری در بزرگراه برزیل؛ تک‌تیرانداز مهاجم را در اتوبوس از پای درآورد

گروگانگیری در بزرگراه برزیل؛ تک‌تیرانداز مهاجم را در اتوبوس از پای درآورد
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«برای ما آن چه در نهایت ضروری به نظر رسید آن بود که به فرد گروگانگیر شلیک کنیم تا او را خنثی کرده و افراد را از درون اتوبوس نجات دهیم.»

آگهی

مردی که ۳۱ مسافر یک اتوبوس را در بزرگراهی در شهر ریودوژانیرو برزیل گروگان گرفته بود سرانجام با شلیک تک تیرانداز کشته شد و گروگانگیری پایان یافت.

سرهنگ مائورو فلیس، سخنگوی پلیس برزیل گفت این گروگانگیری که در ساعت ۵ و نیم صبح به وقت محلی در روز سه‌شنبه ۲۹ مرداد آغاز شد، ۴ ساعت به طول انجامید و پلیس تشخیص داد که برای آزادی گروگان‌ها راهی به جز کشتن گروگانگیر وجود ندارد. او گفته است که با این حال مأموران تا آخرین لحظه تلاش کرده‌اند تا با فرد گروگانگیر وارد مذاکره شوند.

شمار زیادی از مأموران پلیس و نیروهای ویژه تک‌تیرانداز در عملیات آزادسازی گروگان‌ها شرکت داشتند. سرهنگ فلیس در گفتگو با شبکه تلویزیون محلی گلوبو گفت: «برای ما آن چه در نهایت ضروری به نظر رسید آن بود که به فرد گروگانگیر شلیک کنیم تا او را خلع سلاح کنیم و افراد را از درون اتوبوس نجات دهیم. گروگانگیر هم در نهایت درون اتوبوس کشته شد.»

هنوز جزئیاتی در مورد هویت این فرد و انگیزه او از گروگانگیری منتشر نشده، اما پلیس می‌گوید او جوانی بوده و اسلحه‌ای که از آن برای تهدید گروگان‌ها و پلیس استفاده کرده قلابی بوده است.

گروگانگیری روی یک پل بزرگ میان ریودوژانیرو و شهری در حومه آن به نام نیتیرو روی داد ترافیک صبحگاهی روی این پل ۱۳ کیلومتری را مختل کرد. گروگانگیر در دقایق اولیه ۶ نفر از سرنشینان اتوبوس را آزاد کرده بود و سایر سرنشینان نیز در پایان از این گروگانگیری جان سالم به در بردند.

گروگانگیری در اتوبوس در برزیل رویداد نادری محسوب می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داعش مسئولیت انفجار مرگبار اتوبوس کارمندان دولت در کابل را بر عهده گرفت

ژاپن؛ ۳ کشته و ۱۷ مجروح در حمله با چاقو به مسافران اتوبوس

حمله به اتوبوس گردشگری در مصر تعدادی کشته و مجروح به جای گذاشت