شدت‌گیری بارش‌های موسمی؛ تلفات در چین، هند، پاکستان و میانمار افزایش یافت

شدت‌گیری بارش‌های موسمی؛ تلفات در چین، هند، پاکستان و میانمار افزایش یافت
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شدت‌ گیری بارش‌های موسمی در جنوب آسیا صدها کشته و مفقود و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشت.

آگهی

شدت‌گیری بارش‌های موسمی در جنوب آسیا صدها کشته و مفقود و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشت.

۱۷۰ کشته در هند

سیل و رانش زمین در جنوب و غرب هند ۱۷۰ نفر را به کام مرگ فرستاد. در ایالت جنوبی کرالا اکثر شهرها با رانش زمین مواجه شده‌اند و نیروهای ارتش با استفاده از قایق در حال امداد رسانی به مردم سیل‌زده در ۸۰ منطقه از این کشور هستند.

در این ایالت تاکنون ۶۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند و حداقل ۲۰۰ هزار نفر در انتظار دریافت کمک هستند. اداره هواشناسی این کشور اعلام کرده که بارش های موسمی طی روزهای آینده با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

مرگ ۴۴ چینی

تلویزیون رسمی چین اعلام کرد که شمار کشته شدگان ناشی از وقوع توفان لِکیما در شرق این کشور به ۴۴ نفر رسیده است.

این توفان که از استان ژجیانگ آغاز شد به سرعت به سمت استان شاندونگ در شرق چین گسترش یافت به طوری که تاکنون ۱.۲ میلیون نفر آواره شده‌اند.

بر اثر وقوع توفان بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ پرواز از شرق چین به مقصدهای شانگهای، هانگژو و نانجینگ لغو شده است. اداره هواشناسی چین پیش‌بینی کرده که با وجود فروکش کردن توفان، بارش باران در ساحل دریای بوآی شدت خواهد گرفت.

تلفات ۵۱ نفری در میانمار

اورژانس میانمار هم تایید کرد که در استان جنوبی مون تاکنون ۵۱ نفر به دلیل رانش زمین جان خود را از دست داده‌اند. در همین حال دولت نیز اعلام کرد که حداقل ۳۰ نفر تن نیز در پی مدفون شدن یک روستا زیر گل و لای مفقود شده‌اند.

همچنین در پی فرود آمدن آوار ناشی از رانش زمین بر یک روستای دیگر ۲ نفر کشته و ۱۴ نفر مفقود شده‌اند. سازمان ملل متحد هم برآورد کرده که با ادامه بارش‌های موسمی در میانمار ۳۸ هزار نفر خانه‌های خود را از دست داده‌اند.

۱۷ پاکستانی در کام مرگ

سیل ناشی از بارش‌های موسی بخش‌های بزرگی از شهر جنوبی کراچی را در محاصره خود قرار داد. تاکنون ۱۷ نفر به دلیل جاری شدن این سیل یا غرق شده‌اند و یا زیر آوار ساختمان‌های فرسوده مدفون شده‌اند.

اداره هواشناسی پاکستان، حجم بارش در شهر کراچی را ۱۸۰ میلی‌متر اعلام کرده است. با وجود پیش‌بینی ادامه بارش باران، نیروهای ارتش کار تخلیه مناطق آب‌گرفته را آغاز کرده‌اند.

با این وجود، شرایط استان پنجاب همچنان بحرانی گزارش شده است.

کشورهای جنوب آسیا هر ساله در فاصله ماه‌های ژوئن تا سپتامبر با بارش‌های موسمی سنگینی مواجه می‌شوند که موجب وارد آمدن خسارت‌های جانی و مالی گسترده‌ای می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویکرد نو‌آورانه برنامه جهانی غذا و دولت برای کمک به سیل‌زدگان بنگلادش

ویدیو؛ جاری شدن سیل شدید در اسپانیا

ویدئو؛ باران سیل‌آسا و رانش زمین در ژاپن کشته و زخمی بر جای گذاشت