نوجوان آمریکایی برنده جایزه ۳ میلیون دلاری جام جهانی بازی آنلاین شد

کیل گیرسدورف، نوجوان آمریکایی برنده جایزه ۳ میلیون دلاری جام جهانی بازی آنلاین فورتنایت
کیل گیرسدورف، نوجوان آمریکایی برنده جایزه ۳ میلیون دلاری جام جهانی بازی آنلاین فورتنایت Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از یورونویز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارزش کل جوایز این دوره از بازی‌های آنلاین سی میلیون دلار اعلام شده است.

آگهی

یک نوجوان آمریکایی قهرمان نخستین دوره جام جهانی بازی‌های ویدئویی آنلاین فورتنایت شد.

کیل گیرسدورف که تنها ۱۶ سال سن دارد و اهل ایالت پنسیلوانیاست، روز یکشنبه ۷ مرداد توانست جایزه سه میلیون دلاری جام جهانی بازی‌های ویدئویی معروف فورتنایت را ببرد. او در رقابت نهایی با دست کم ۱۰۰ نفر دیگر به صورت آنلاین شرکت کرده بود. ارزش کل جوایز این بازی‌ها سی میلیون دلار اعلام شده است.

کیل با ۵۹ امتیاز در مقام نخست این رقابت‌ها جای گرفت و نفر دوم با اختلاف زیاد و تنها با ۲۶ امتیاز توانست به جایگاه بعدی دست یابد. این پسر نوجوان آمریکایی پس از دریافت جام قهرمانی در گفتگویی در توصیف حال خود پس از دریافت جایزه گفت: «زبانم از گفتن قاصر است. فقط می‌توانم بگویم که بسیار خوشحالم. کاری کردم کارستان. خیلی باحال بود.»

فورتنایت گونه‌ای بازی آنلاین در سبک بقاء با گیم پلی گروهی است که برای اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، مک‌اواس، مایکروسافت ویندوز و اندروید و آی‌او‌اس منتشر شده ‌است. این بازی که شرکت اپیک گیمز آن را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد به دلیل وجود دسترسی‌های رایگان، به سرعت محبوبیت جهانی یافت و سبب شد تا در سال گذشته میلادی سود این شرکت تنها از این بازی به ۱۵ میلیارد دلار برسد.

کارشناسان سود جهانی بازی‌های آنلاین حرفه‌ای یا «ایسپورت» در پایان سال جاری میلادی را حدود ۱.۱ میلیارد دلار یا ۲۷ درصد بیشتر از سال گذشته پیش‌بینی کرده‌اند. این افزایش سود حاصل افزایش تبلیغات، اسپانسری و حقوق پخش رسانه‌ای در این بازی‌هاست.

شرکت تحلیل بازی «نیوزو» نیز ارزش جهانی بازار «بازی‌های جهانی» یا «بازی‌های الکترونیکی» به شمول بازی‌های آنلاین در سال ۲۰۱۹ را در مجموع ۱۵۲.۱ میلیارد برآورد کرده است که این رقم نسبت به سال گذشته میلادی ۹.۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

علاقه ارتش دانمارک به استخدام بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای

تیراندازی در مراسم رژه برنده مسابقه سوپر بول در آمریکا یک کشته و ۹ مجروح بر جای گذاشت

زن آمریکایی ۱۰۴ ساله رکورد مسن‌ترین چترباز جهان را شکست