استرالیا برای کاهش نفوذ چین در اقیانوس آرام واحد جدید نظامی تاسیس می کند

ارتش استرالیا
ارتش استرالیا Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر دفاع استرالیا تاکید کرده است که این نیرو در زمینه های گوناگون از جمله عملیات امنیتی، یاری رسانی بشردوستانه، امدادرسانی در صورت وقوع فجایع و سوانح طبیعی و نیز عملیات پاسبانی صلح قابل استفاده خواهد بود.

آگهی

استرالیا در راستای تسریع بخشیدن به طرح های خود برای کاهش نفوذ چین در اقیانوس آرام در نظر دارد یک واحد جدید نظامی تاسیس و در منطقه مستقر کند.

لیندا رینولدز، وزیر دفاع استرالیا با اعلام این مطلب از انجام مامویت های آموزشی و پشتیبانی متحدان در اقیانوس آرام به عنوان اهداف تاسیس این واحد نظامی یاد عنوان کرد.

استرالیا که از دیرباز به صورت غیرکنترل شده از نفوذ چشم گیر در اقیانوس آرام بهره می برد به همراه متحدان غربی نسبت به تاثیر پذیرفتن این منطقه از سیاست های توسعه طلبانه چین طی سالهای اخیر ابراز نگرانی می کند. این در حالیست که پکن اخیرا بر میزان کمک های خود به این منطقه کم جمعیت اما غنی از حیث منابع دریایی افزوده است.

کانبرا مدعی است که برای تقویت نفود خود و مقابله با حضور رو به فزون چین در منطقه اقیانوس آرام کمک های قابل توجهی را به این منطقه اختصاص داده است؛ اما این تنها رویکرد در نظرگرفته شده برای رسیدن هدف یاد شده نیست.

وزیر دفاع استرالیا در تازه ترین سخنان خود تاکید کرده است که کانبرا همچنین در نظر دارد برای تقویت روابط خود با کشورهای منطقه به ارتقاء ارتباطات و تبادلات نظامی در این منطقه اقدام کند.

لیندا رینولدز، وزیر دفاع استرالیا از واحد جدید نظامی به عنوان «نیری حمایت پاسیفیک» نام برده و تاکید کرده است که این نیرو در قالب یک تیم عملیاتی و آموزشی متحرک برای تقویت ظرفیت های موجود در منطقه، بالا بردن قدرت انعطاف پذیری در شرایط گوناگون و ارتقاع تعامل های متقابل تشکیل خواهد شد.

وزیر دفاع استرالیا همچنین تاکید کرده است که این نیرو در زمینه های گوناگون از جمله عملیات امنیتی، یاری رسانی بشردوستانه، امدادرسانی در صورت وقوع فجایع و سوانح طبیعی و نیز عملیات پاسبانی صلح قابل استفاده خواهد بود.

یک منبع نزدیک به دولت استرالیا که از جزئیات طرح دولت این کشور برای تاسیس واحد نظامی جدید مطلع است در گفتگو با رویترز اعلام کرد است که این نیرو در سال جاری میلادی عملیاتی خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ تجاری آمریکا و چین؛ آیا ترامپ به پیمان تجاری اقیانوس آرام باز‌ می‌گردد؟

قوانین مهاجرتی استرالیا باز هم سخت‌تر می‌شود؛ محدودیت‌های جدید برای صدور ویزای دانشجویی

نخست وزیر استرالیا در روز ولنتاین «بله» را گرفت؛ آلبانیزی داماد شد