حمله هوایی به جنوب ادلب ۲۰ کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت

حمله هوایی به جنوب ادلب ۲۰ کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سوریه و روسیه از ماه آوریل بمب‌باران هوایی مناطق تحت کنترل شورشیان عمدتا اسلام‌گرا و شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه را دوچندان کرده اند.

آگهی

گروه‌‌های امدادرسان و ساکنان شهر معره النعمان می‌گویند بمب‌باران هوایی یکی از مناطق پرجمعیت این شهر در روز دوشنبه ۲۰ کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشته است.

به گزارش رویترز به نقل از شاهدان محلی معلوم نیست هواپیماهای ارتش سوریه عامل این حمله بوده اند یا هواپیماهای روسیه. با این حال وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور روز دوشنبه عملیاتی در این منطقه انجام نداده است.

سوریه و روسیه از ماه آوریل بمب‌باران هوایی مناطق تحت کنترل شورشیان عمدتا اسلام‌گرا و شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه را در استان ادلب و شمال استات حما در غرب سوریه دوچندان کرده اند. این دو منطقه، آخرین نواحی تحت کنترل شورشیان در سوریه به شمار می‌رود. مناطق پرجمعیت و پرتردد شهرهای شمالی حما و جنوبی ادلب، از جمله اهداف بمباران‌های هوایی در ماه‌های گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید:سوریه؛ مرگ بیش از ۵۰۰ غیرنظامی در پی حملات ۲ ماه اخیر ارتش اسد و روسیه

مسکو و دمشق با رد اتهام بمباران کور مناطق غیرنظامی شهرهای تحت کنترل شورشیان می‌گویند صرفا با شبه‌‌نظامیان اسلام‌گرای نزدیک به القاعده مبارزه می‌کنند. هیات تحریر شام، با مرکزیت جبهه‌النصره سابق، تقریبا کنترل تمام مناطق استان ادلب را در دست دارد. جبهه‌النصره در سال ۲۰۱۶ ضمن تغییر نام، تمام پیونده‌های خود با شبکه القاعده را قطع کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: شورشیان از شهر خان شیخون خارج شدند

استقبال محتاطانه واشنگتن از برقراری آتش بس در ادلب سوریه

درخواست ترامپ از سوریه و روسیه برای پایان دادن به «حملات جهنمی» در ادلب