پیشنهاد سیاستمدار فرانسوی: فوتبال با تیم‌های مختلط زنان و مردان برگزار شود

پیشنهاد سیاستمدار فرانسوی: فوتبال با تیم‌های مختلط زنان و مردان برگزار شود
Copyright REUTERS/Bernadett Szabo
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«چرا یک روز تیم های مختلط نداشته باشیم؟ چرا فوتبال مختلط نباشد؟ می توانید تصور کنید چه دیدنی خواهد بود؟ فوق العاده می شود.»

آگهی

سگولن رویال، سیاستمدار سرشناس فرانسوی همزمان با برگزاری جام جهانی فوتبال زنان پیشنهاد کرد که بازی های این ورزش پرطرفدار به صورت مختلط برگزار شود.

وزیر سابق محیط زیست فرانسه این پیشنهاد را در پاسخ به پرسشی در مورد برگزاری جام جهانی فوتبال زنان مطرح کرد.

نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ضمن ابراز خشنودی از پیشرفت های زنان در عرصه ورزش تاکید کرد تاثیر برگزاری جام جهانی فوتبال زنان به مراتب از ماه ها سخنرانی و مبارزه برای حقوق زنان بیشتر بوده است.

عکس از آرشیو

این سیاستمدار سرشناس فرانسوی همچنین خواستار برابری قوانین ورزشی برای زنان و مردان شد. از جمله مواردی که به گفته سگولن رویال باید برابری زنان و مردان در آن رعایت شود مسابقات تنیس گرنداسلم است که بازی مردان در پنج ست و بازی زنان در سه ست برگزار می شود.

وی افزود: «چرا یک روز تیم های مختلط نداشته باشیم؟ چرا فوتبال مختلط نباشد؟ می توانید تصور کنید چه دیدنی خواهد بود؟ فوق العاده می شود.»

وزیر پیشین دولت فرانسه در زمان ریاست جمهوری فرانسوا میتران و فرانسوا اولاند افزود که بازی فوتبال زنان نسبت به بازی مردان به مراتب بیشتر بدون حاشیه و جرزنی برگزار می شود. او افزود که فوتبالیست های مرد در زمین مسابقه به مادر یکدیگر ناسزا می گویند اما در فوتبال زنان چنین امری رایج نیست.

سگولن رویال در سال ۲۰۰۷ رقیب نیکولا سارکوزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوپر کاپ فرانسه هم به پاری سن ژرمن رسید

الجزایر با هواپیمای نظامی به بازی فینال تماشاچی می‌فرستد

جام جهانی زنان؛ تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شدند