امکان تازه گوگل ‌مپ: هشدار به مسافر در صورت تغییر مسیر تاکسی

امکان تازه گوگل ‌مپ: هشدار به مسافر در صورت تغییر مسیر تاکسی
امکان تازه گوگل ‌مپ: هشدار به مسافر در صورت تغییر مسیر تاکسی Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هدف اصلی از ایجاد این گزینه هشدار دادن به مسافران تاکسی، به ویژه بانوان و نیز برای گردشگران در مکان‌های ناآشناست.

آگهی

شرکت گوگل به زودی امکانی را روی سامانه نقشه خود «گوگل مپ» ایجاد می‌کند که در هنگام تغییر مسیر خودرو به مسافر هشدار می‌دهد.

این امکان، بسیار مناسب حال گردشگران یا غریبه‌هایی است که به مکانی تازه می‌روند و بدون آشنایی با آنجا می‌خواهند تاکسی سوار شوند. برخی رانندگان تاکسی با سوء استفاده از نابلد بودن مسافر سعی می‌کنند به جای مسیر مستقیم از مسیر دورتری بروند تا کرایه بیشتری بگیرند.

اکنون گوگل برای حل این مشکل به کمک مسافران غریبه آمده و می‌خواهد امکان هشدار را روی سامانه گوگل مپ نصب کند. بنا بر آنچه در سایت جامعه توسعه نرم‌افزارهای تلفن هوشمند یا «توسعه‌دهندگان ایکس‌دی‌ای» آمده، به محض این که راننده تاکسی ۵۰۰ متر از مسیر اصلی دور شود، گوگل مپ پیام هشداری روی تلفن هوشمند مسافر می‌فرستد و او را از این رویداد غیرعادی آگاه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گوگل مپ هدف این امکان جدید را یک گزینه برای تأمین امنیت ذکر کرده است زیرا کاربر را از وجود مشکل کلاهبرداری یا آدم‌ربایی باخبر می‌کند. کاربر این سامانه به محض آن که سوار تاکسی می‌شود آدرس مقصد را به دستگاه داده و دکمه «ایمن بمانید» را روشن می‌کند. او در صورت دریافت هشدار می‌تواند با فشار دگمه دیگری، موقعیت جغرافیایی خود را برای فرد آشنایی بفرستد و به این ترتیب از او کمک بخواهد.

هدف اصلی از ایجاد این گزینه هشدار دادن به مسافران تاکسی، به ویژه بانوان و نیز برای گردشگران در مکان‌های ناآشناست. با این حال استفاده از آن در خودرو شخصی و حتی برای دوچرخه‌سواران و افراد پیاده نیز سودمند خواهد بود.

گوگل مپ از چند هفته پیش چند امکان جدید از جمله محاسبه سرعت در زمان واقعی و اعلام وقوع طوفان و زلزله را نیز به گزینه‌های دیگر خود افزوده است.

گزینه هشدار تاکسی گوگل مپ هم‌اکنون تنها در هند فعال شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایجاد راه‌بندان مصنوعی با یک چمدان گوشی هوشمند نقشه گوگل را فریب داد

رونمایی گوگل از گوشی پیکسل ۴ با قابلیت عکسبرداری از «کهکشان راه شیری»

دوره گوگل به نام دوره ضربتی یادگیری ماشین در دسترس همگان قرار گرفت