خشونت در زندان های برزیل؛ ۵۵ زندانی در دو روز کشته شدند

 خشونت در زندان های برزیل؛ ۵۵ زندانی طی دو روز جان باختند
خشونت در زندان های برزیل؛ ۵۵ زندانی طی دو روز جان باختند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تنش در بازداشتگاه های برزیل در حالی رو به تشدید است که دولت راست افراطی تحت هدایت رئیس جمهور ژائیر بولسونارو بدون ارائه طرحی برای بازنگری در سازماندهی و ساخت زندان های جدید بارها وعده داده است که به شدت با جرم و جنایت مبارزه می کند.

آگهی

موج خشونت در زندان های شمال برزیل تنها طی روزهای یکشنبه و دوشنبه دست کم ۵۵ کشته برجای گذاشته است. این وقایع در حالی روی داده است که برزیل به داشتن زندان های پرجمعیت و بازداشتگاه هایی متشنج بر اثر رقابت های خونین میان باندهای تبهکار شهرت یافته است.

رسانه های محلی روز دوشنبه از پیدا شدن دست کم ۴۰ جنازه در چهار واحد از زندان های ایالت شمالی آمازوناس در برزیل خبردادند. بر اساس این گزارش شماری از قربانیان بر اثر خفگی جان خود را از دست داده اند.

این درحالیست که به گفته مسئولان زندان اگر نیروهای به موقع مداخله نمی کردند آمار تلفات به مراتب سنگین تر بود.

از سوی دیگر گفته می شود که روز یکشنبه نیز شماری از زندانیان در دو واحد از بازداشتگاه های یاد شده با یکدیگر درگیر شده بودند که این حادثه نیز دست کم پانزده کشته برجای گذاشته است.

دبیرخانه اداره امنیت عمومی ایالت آمازوناس در بیانیه ای اعلام کرد کلیه زندانیانی که روز دوشنبه جنازه آنها پیدا شده بر اثر مسدود شدن راه تنفس و خفگی جان باخته اند.

دراین بیانیه به نقل از مدیریت اداره زندان ها آمده است که اگر مداخله به موقع نیروهای امنیتی و پلیس در داخل بازداشتگاه های یاد شده نبود شمار قربانیان تا مرز دویست نفر افزایش می یافت.

بر اساس این گزارش نیروهای ضربتی پلیس در حالی وارد زندان شدند که شمار زیادی از زندانیان در حال خفه کردن دیگر بازداشتی ها بودند. گفته می شود درگیری های روز یکشنبه میان دو گروه سازماندهی شده از زندانیان روی داده که از پیش با یکدیگر در جنگ و نزاع بوده اند.

به موجب سرشماری انجام شده در سال ۲۰۱۶ ، برزیل با ۷۲۷ هزار زندانی که هر از چند گاهی زمینه ساز وقوع تنش و درگیری های خونین در بازداشتگاه های این کشور می شوند از نظر داشتن زندان های پرجمعیت سومین کشور جهان محسوب می شود.

 زندان های این کشور۲۱۰ میلیون نفری با توان پذیرش ۳۶۸ هزار زندانی نزدیک به دوبرابر ظرفیت تعیین شده از افراد محبوس را در خود جای داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه زندان های برزیل، که از آن به عنوان یکی از خشونت بار ترین کشورهای جهان نام برده می شود شرایط رقت باری دارند و معمولا دستخوش خشونت های حاد میان باندهای سازماندهی شده هستند.

بحران در زندان های برزیل به وقایع یاد شده محدود نمی شود و سبقه ای طولانی دارد. تنش در بازداشتگاه های این کشور در حالی رو به تشدید است که دولت راست افراطی تحت هدایت رئیس جمهور ژائیر بولسونارو بدون ارائه طرحی برای بازنگری در سازماندهی و ساخت زندان های جدید بارها وعده داده است که به شدت با جرم و جنایت مبارزه می کند.

سازمان دیده بان حقوق بشر به تازگی در گزارشی از وضعیت حاکم بر زندان های برزیل ابراز تاسف و نگرانی کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری پلیس برزیل با سارقان مسلح خودپردازهای بانک ۱۰ کشته برجای گذاشت

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد

کارناوال رقص سامبا در ریو دوژانیروی برزیل، فوریه ۲۰۲۴