مارک ویلموتس بلژیکی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد

مارک ویلموتس بلژیکی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، به‌طور رسمی اعلام کرد که مارک ویلموتس بلژیکی به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده است.

آگهی

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، به‌طور رسمی اعلام کرد که مارک ویلموتس بلژیکی به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده است.

تاج در برنامه فوتبال برتر شبکه سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران این خبر را اعلام کرد.

پیش از این در رسانه‌های بلژیکی اعلام شده بود که مارک ویلموتس برای خودش و دو دستیار دیگر هموطنش سالانه یک و نیم میلیون دلار دستمزد از فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرده است و قرارداد آن‌ها تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود. هنوز فدراسیون فوتبال ایران این موضوع را تایید نکرده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

خبرگزاری فرانسه
مارک ویلموتس بلژیکی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شدخبرگزاری فرانسه

مارک ویلموتس ۵۰ ساله، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ میلادی سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک معروف به «شیاطین سرخ» و در سال ۲۰۱۷ مربی تیم ملی ساحل عاج بود. وی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ ، عنوان مربی سال بلژیک را کسب کرد. ویلموتس در سال ۲۰۱۵ هم جایزه گلوب ساکر بهترین مربی سال را به دست آورد.

**بیشتر بخوانید: **مربی بلژیکی، گزینه تازه برای تیم ملی ایران با دستمزد ۱.۵ میلیون دلار

وی جانشین کارلوس کیروش پرتغالی می‌شود که در مقام سرمربی تیم ملی ایران دو بار در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ این تیم را به رقابت‌های جام جهانی رساند. کیروش پس از حذف تیم ملی ایران از دور نیمه‌نهایی بازی‌های جام ملت‌های آسیا استغفا داد و مربی تیم ملی کلمبیا شد.

پس از استعفای کیروش، مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش سه سرمربی مشهور دنیا را نامزد هدایت تیم ملی معرفی کرده بود و در توییترش ادعا کرد زین الدین زیدان، ژوزه مورینیو و یورگلن کلینزمن در صف مذاکره با فدراسیون فوتبال برای برعهده گرفتن سکان هدایت تیم ملی هستند.

ایران در آخرین رده‌بندی فیفا در رتبه ۲۱ قرار گرفته است و رتبه نخست آسیا را در اختیار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مارک ویلموتس: فدراسیون فوتبال ایران شرایط غیرقابل تحملی را به من و همکارانم تحمیل کرد

جام ملت‌های آسیا؛ پسران فوتبال ایران و رویای شکست طلسم ۴۳ ساله

فدراسیون فوتبال ایران: کی‌روش در تیم ملی می ماند